آیا تعمیرات مبل راحتی ارزش دارد؟

دوشنبه, 19 تیر 1402
اگر مبل راحتی تان به حدی فرسوده شده که باید تصمیم به تعمیرات مبل راحتی مورد علاقه خود بگیرید، عوامل زیادی در نتیجه نهایی آن نقش دارند. بدیهی است که تعمیر مبل به جای تعویض آن در واقع باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود، اما سوال رایجی که اغلب پرسیده می شود این است که "آیا مبل من قابل تعمیر است؟"
آسیب قابل توجهی که به مبل پارچه ای یا چرمی شما وارد شده است، مانند شکستگی در فریم یا پارگی در پارچه مبل، نشانه هایی است که احتمالا شما را به فکر تعمیرات مبل راحتی می اندازد. گاهی اوقات این آسیب ها آنقدر عمیق است که مبل قابل تعمیر نیست. 
اما اگر مبلمان شما آسیب جزئی دیده است، به عنوان مثال اگر از مبل‌های چرمی استفاده می‌کنید، پارچه آنها پاره شده یا فوم قسمت نشیمنگاه فرو رفته، می توانید به جای هزینه گزاف خرید یک دست مبل راحتی جدید، با ابزار، روش ها و آموزش های مناسب مبل تان را تعمیر کنید.
در این مقاله هدف ما این است که شما را در مورد اینکه آیا مبلمان شما قابل تعمیر است یا خیر، راهنمایی کنیم.

تعمیرات مبل راحتی چه زمانی مقرون به صرفه است؟


لطفاً توجه داشته باشید که مثال‌های ما به‌عنوان یک دستورالعمل ساده عمل می‌کنند تا ایده بهتری درباره آنچه با آن سر و کار دارید، داشته باشید. اگر در مورد پارگی یا شکستگی مبل تان مطمئن نیستید، حتما از راهنمایی یک متخصص تعمیرات مبل راحتی کمک بگیرید.


تعمیرات پارگی دوخت پارچه مبل راحتی


علت رایج پارگی دوخت پارچه مبل، استفاده مداوم و طولانی مدت از مبلمان است. اگر درزها باز شده اند، دوخت مجدد و حرفه ای، یک راه حل مناسب و مقرون به صرفه است. متخصصین تعمیرات مبل راحتی درزها را به هم می دوزند و از شکافتن بیشتر آنها نیز جلوگیری می کنند. اگر تعمیر درزهای مبل را به تعویق بیندازید، مبل شما با گذشت زمان آسیب بیشتری می بیند و هزینه تعمیرات نیز افزایش می یابد.


ترمیم از بین رفتن رنگ پارچه مبل راحتی


در صورتی که از مبل راحتی خود به خوبی نگهداری کنید مثلا در صورت استفاده مداوم روی آن پارچه رومبلی بکشید می توانید جلوی از بین رفتن پارچه مبل را بگیرید. 
برای نگهداری از پارچه مبل راحتی بهتر است آنها را تمیز کنید و جارو بکشید تا آشغال، گرد و غبار و آلودگی کمتری روی آن باقی بماند. 
یکی دیگر از دلایل از بین رفتن رنگ مبل می تواند برخورد مستقیم نور خورشید باشد، بنابراین، بهتر است مبل را در جایی از اتاق نشیمن قرار دهید که آفتاب کمتری به آن بتابد. 
تعمیرات مبل راحتی برای ترمیم از بین رفتن رنگ این است که پارچه مبل را عوض کنید.


ترمیم پارگی و خراشیدگی پارچه مبل


ترمیم پارگی و خراشیدگی همگی به اندازه و محل قرارگیری آن روی مبل راحتی بستگی دارد. روش های مختلفی برای ترمیم این نوع آسیب ها وجود دارد. متخصص تعمیرات مبل راحتی به دقت پارگی ها را ارزیابی می کند تا بهترین و مناسب ترین روش تعمیر را تعیین کند و مطمئن شود که پارگی پس از تعمیر دوام می آورد. 

چه آسیب هایی در مبل قابل تعمیر نیست؟


در بیشتر موارد، اگر فریم های چوبی شکسته باشند، قابل تعمیر نیستند. در بسیاری از موارد برای تعمیرات مبل راحتی به شکل اولیه آن باید کل فرم جایگزین شود که هزینه بسیار بالایی دارد. بنابراین، اکثر تعمیرکاران توصیه می کنند که در صورت شکستگی فریم، به فکر خرید یک دست مبل راحتی جدید به جای تعمیرات مبل راحتی باشید.
در بازار امروز مبلمان باکیفیت معمولا بیش از 10 سال دوام می آورند و فریم‌ها که جزء جدایی ناپذیر مبل هستند و تعمیر آنها بسیار سخت است، تا قبل از 10 سال نمی شکنند. 
اما اگر مبل راحتی ارزان قیمت بخرید، احتمالا خیلی زودتر با آسیب های جدی مثل شکستگی فریم مواجه می شوید. 

آیا مبل من ارزش تعمیر دارد؟


مبل و صندلی با کیفیت معمولا ارزش تعمیر یا بازیابی دارند. تقریباً اکثر مبلمان عتیقه ای که در سال 1920 تا 1950 تولید شده اند به قدری خوب ساخته شده‌اند که احتمالاً از سن من و شما پیشی می‌گیرند و آنقدر باکیفیت اند که ارزش تعمیر دارند. 
تعمیرات مبل راحتی ساخته شده در دهه 1960 و 70 در حال حاضر تقاضای زیادی دارند و قیمت شگفت انگیزی دارند. این مبل ها که با فنرها، پرکننده ها و فوم های جدید، بازسازی شده و روکش شده واقعاً می تواند یک طرح عالی را به فضای اتاق نشیمن یا پذیرایی بازگرداند. این مبلمان را نیز می توانید در دکوراسیون به سبک سنتی استفاده کنید. 
اما مبل‌ها و صندلی‌های کم‌کیفیت‌تری که در سال های اخیر تولید شده اند معمولا ارزش تعمیر ندارند زیرا هزینه تعمیرات مبل راحتی آنها تقریبا با قیمت خرید یک دست مبل راحتی جدید برابر است. 
البته بازهم بسیاری از مشتریان روی تعمیر این نوع اثاثه یا لوازم داخلی سرمایه‌گذاری می‌کنند، زیرا پیدا کردن مبلی که طبق سلیقه شان باشد و با سبک دکوراسیون کنونی شان هماهنگ باشد برایشان مشکل تر است بنابراین، تعمیرات مبل راحتی برایشان ارزش سرمایه‌گذاری و نگهداری مجدد را دارد.




چگونه می توان تشخیص داد که آیا ارزش بازسازی مبلمان من را دارد یا خیر؟


اگر یک مبل راحتی قدیمی یا صندلی پارچه ای باکیفیتی دارید که باید تعویض شود یا یک مبل فوق العاده را در یک مغازه قدیمی پیدا کرده اید که به شما التماس می کند آن را تعمیر کرده و به خانه ببرید، آیا این کار آسان و مقرون به صرفه است؟
قبل از اینکه درباره تعمیر مبل راحتی یا خرید یک مبل راحتی جدید، تصمیم بگیرید باید چند سوال کلیدی از خود بپرسید:
هزینه تعمیرات مبل راحتی در مقایسه با خرید یک مبل جدید چقدر است؟ 
چه نوع پارچه در آن استفاده شده است؟
قیمت مبلمان چقدر است و چقدر برای شما ارزش دارد؟ 
با پاسخ دادن به این سوالات تقریبا می توانید تصمیم بگیرید که آیا تعمیرات مبل راحتی برای شما مقرون به صرفه تر است یا خرید یک مبل راحتی جدید.
با این حال عوامل دیگری نیز وجود دارد که به شما برای این تصمیم گیری مهم کمک می کند.

جنس مبل راحتی


بیایید از اولین عامل یعنی جنس مبل راحتی شروع کنیم. معمولاً مبلمانی که به دنبال تعمیر آن هستید مثل مبل راحتی، شزلونج یا حتی مبل استیل از جنس پارچه یا چرم است. اگر لایه رویی مبلمان پوسته پوسته شده یا کنده شده باشد، احتمالاً باید به فکر تعویض پارچه مبل باشید. اگر تعمیرات مبل راحتی فقط به تعویض پارچه آن ختم شود، احتمالا ارزشش را دارد و هزینه آن کمتر از خرید یک مبل جدید خواهد بود.
البته انتخاب پارچه جدید برای تعمیر مبل نیز روی قیمت نهایی آن تاثیر می گذارد. مثلا اگر به این نتیجه برسید که از چرم طبیعی برای تعمیر پارچه مبل استفاده کنید، هزینه شما بالاتر می رود. علاوه بر این، باید به فکر پاک کننده ها و روکش مبلمان باشید که پس از ترمیم سطوح کثیف، لکه ها و پارگی ها از آسیب دیدگی مجدد آن جلوگیری کنید.

هزینه تعمیرات مبل راحتی


شما احتمالاً از قبل هزینه تعمیرات مبل راحتی خود را براورد کرده اید. پس با مقایسه هزینه تعمیر مبلمان در برابر خرید یک مبل کاملاً نو، باید ببینید وقت و پول تان چقدر ارزش دارد. برای برخی از افراد، زمان اهمیت زیادی دارد بنابراین نمی توانند مدت زمان زیادی را برای تعمیر مبل صرف کنند و ترجیح می دهند مبل را به سرعت با یک مدل جدید جایگزین کنند. اما برای دیگران، تعمیر مبل ارزش ویژه ای دارد. پس هزینه تنها عامل تعیین کننده خواهد بود.
اگر قیمت تعمیرات مبل راحتی تنها نگرانی شما است، مشورت با یک متخصص می تواند اطلاعات خوبی به شما بدهد.
برخی از متخصصین از تکنیک های جدید استفاده می کنند و می توانند تا 70٪ در هزینه تعمیرات مبل راحتی صرفه جویی کنند. اما برای اینکه نسبت به هزینه تعمیر مبل تان مطمین شوید بهتر است برای ارزیابی میزان آسیبی که به مبل وارد شده، مطابقت رنگ با مواد و استفاده از تکنیک‌های ویژه برای بازگرداندن آن به حالت قبل، از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

ارزیابی کیفیت مبل راحتی


وقتی صحبت از مبل های قدیمی و به طور کلی تعمیر مبلمان راحتی می شود، سن می تواند یک مزیت باشد. زیرا هرچقدر مبلمان قدیمی‌تر باشد، فریم بهتری دارد و بادوام تر است درنتیجه احتمال دارد پس از تعمیر دوام بیشتری داشته باشد. اگر اینطور است، تعمیر مبل همان گزینه ای است که به آن نیاز دارید. 
اگر مبل شما دچار چند خراش و پارگی یا آسیب هایی شده است که در اثر استفاده مداوم و بالا رفتن سن مبل به وجود آمده است و شما در فکر بیرون انداختن آن هستید، کیفیت فریم آن نکته مهمی است که قبل از انجام این کار باید ارزیابی شود، همچنین هزینه تعمیر در مقایسه با قیمت خرید یک مبل راحتی جدید، عامل مهمی است که باید ارزیابی شود. معمولاً مبلمان با کیفیت که قدمتی بیشتر از 15 سال دارد و شرایط عمومی آن خوب است، ارزش تعمیر دارد. اما مبلمان ارزان‌تر که مشکلات بسیار جدی تری دارد حتی پس از رفع تعمیر، مشکلات دیگری پیدا می کند و خرج روی دست شما می گذارد.

هماهنگ بودن با سبک دکوراسیون


هماهنگ بودن مبل با سبک دکوراسیون نقش مهمی در تصمیم شما برای تعمیر آن یا خرید یک مبل کاملاً جدید دارد. آیا این مبل چرمی محبوب شما است که هنوز حاضر نیستید آن را دور بیندازید؟ آیا کاملاً با فضای داخلی فعلی شما مطابقت دارد یا برای تغییر آماده هستید؟ تعمیر مبل نه تنها موجب می شود که مبل به خوبی نو به نظر برسند، بلکه عمر آن را نیز افزایش می دهد. 

فروش مبل دست دوم


اگر به دنبال بازسازی یک فضای خاص در خانه خود هستید اما متوجه شدید که مبل با آن مطابقت ندارد شاید به این نتیجه برسید که آن را دور بیندازید اما اگر تمایل به فروش مبل داشته باشید، تعمیر آن می تواند برایتان ارزش داشته باشد. چرا مبل با کیفیت خود را به کسی که از راحتی و مزایای یک مبل سالم لذت می برد، نمی فروشید؟

راحت بودن تعمیر مبل


خدمات تعمیر نسبت به خرید یک مبل کاملاً جدید سریعتر و راحت تر است. دردسر و/یا هزینه دور انداختن یک مبل می تواند بسیار زیاد باشد و هنگام تهیه مبل جدید باید ریسک کنید که ممکن است در طولانی مدت از آن راضی نباشید. اگر از یک تکنسین خوب تعمیر مبلمان کمک بگیرید که از مواد باکیفیت و اصلی استفاده می کند که می توانید به آنها اعتماد کنید پرداخت هزینه برای تعمیرات مبل راحتی، ارزشش را دارد. همچنین اگر مبلمان با کیفیتی دارید که می خواهید در خانه تان نگه دارید، تعمیر کردن گزینه راحت تری است.

جمع بندی


روزانه بسیاری از مبل های با کیفیت و خوب دور ریخته می شوند زیرا مردم از مزایای تعمیر بی اطلاع هستند. اگر هنوز در مورد تعمیر مبل خود مطمئن نیستید، هزینه تعمیر آن را با توجه به مشکلاتی که دارد، براورد کنید. اکثر مبل ها آسیب های جزئی می بینند مثلا ممکن است پایه آنها بشکند یا فوم زیر بالشتک مبل فرو برود. این نوع تعمیرات که با تعویض فنر و بالشتک مبل به راحتی انجام می شود هزینه زیادی ندارد. اما اگر مبل شما دچار شکستگی های بسیار زیاد و جدی مثل شکستن فریم شده بهتر است به فکر خرید یک مبل راحتی جدید باشید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}