بهترین مبل فضای باز برای چیدمان در ایوان، حیاط و ویلا

يكشنبه, 30 مهر 1402
زندگی در فضای باز به ما امکان استراحت، لذت بردن از طبیعت، غذا خوردن و بازی را می‌دهد. وقت گذراندن در فضای باز به خصوص در ماه های گرم تر سال با استقبال بیشتری مواجه می‌شود. اما اگر بخواهید زمان زیادی را در فضای باز بگذرانید، احتمالاً باید به فکر خرید مبل فضای باز نیز باشید. آشنایی با انواع مبل مناسب برای ایوان، حیاط یا ویلا می‌تواند به شما کمک کند تا خریدی متناسب با سبک زندگی و بودجه خود داشته باشید.
در این مقاله راهنمای کاملی را برای خرید مبل فضای باز ارائه کرده ایم.

هنگام خرید مبل فضای باز چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟


ابتدا به این فکر کنید که چگونه می‌خواهید از فضای باز خود استفاده کنید. آیا میهمانی های بزرگ برگزار می‌کنید؟ اگر چنین است، ممکن است بخواهید مبلمانی با قابلیت جابجایی آسان خریداری کنید تا بتوانید برای جمعیت فضای کافی ایجاد کنید. 
اگر عاشق غذا خوردن در بیرون هستید، مطمئن شوید که یک میز بزرگ برای پذیرایی از مهمانان بخرید. شاید بخواهید یک محوطه باز در حیاط ویلای خود با مبل های بزرگ ایجاد کنید. البته باید مطمئن شوید که بین مبلمان فاصله بگذارید تا بچه‌ها بتوانند به راحتی بازی کنند.
در هر صورت برای خرید مبل فضای باز بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

متریال مبل فضای باز


اگر می‌خواهید مبلمان فضای باز بیشتر از یک فصل دوام داشته باشد، باید ان را از مواد بادوام مانند چوب ساج، اقاقیا و سایر چوب های مقاوم تهیه کنید. آلومینیوم، فرفورژه و مبل حصیری میز برای هر شرایط آب و هوایی انتخاب های بادوامی هستند.

اندازه مبلمان مناسب برای ویلا


به جز متریال مبلمانی که می‌خرید، باید فضای مناسب برای چیدمان آن را نیز اندازه بگیرید. همچنین اگر در فصل سرد مجبورید مبلمان را به داخل خانه منتقل کنید، مطمئن شوید که می‌توانید به راحتی مبلمان را از در رد کنید یا بیرون بیاورید. همچنین پس از چیدمان مبل فضای باز باید فضایی برای راه رفتن در اطراف مبلمان باقی بگذارید. 

محدودیت وزن مبلمان فضای باز


قبل از خرید مبلمان فضای باز، بررسی کنید که هر مبل چقدر سنگین است، تا در صورت لزوم بتوانید بدانید که آیا بلند کردن و/یا کنار گذاشتن آن در فصل سرد سال آسان است یا خیر. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که مبل می‌تواند وزن بچه‌ها و حیوانات خانگی و افرادی که روی آن می‌نشینند را تحمل کند.

نگهداری و نظافت از مبل فضای باز


نگهداری و نظافت از مبل فضای باز اهمیت زیادی دارد در غیراینصورت ممکن است کوسن‌ها بوی کپک بگیرند یا پارچه هایی که تمیز نشده اند بوی نم بگیرند. معمولا بهتر است مبل حصیری را برای فضای باز خریداری کنید زیرا تمیز کردن و نگهداری آن راحت تر از پارچه کتان یا پنبه است. انواع دیگر مبل فضای باز که به راحتی تمیز می‌شوند شامل مبل آلومینیومی ضد زنگ و چوب اقاقیا است.

ویژگی های اضافی مبل فضای باز


پس از اندازه گیری فضای خود، به نحوه استفاده از آن فکر کنید. اگر از باربیکیو و غذا خوردن در فصای باز روی جبل لذت می‌برید، مطمئن شوید که میز جلو مبلی می‌تواند تعداد زیادی مهمان را پشتیبانی کند. بسیاری از میزهای گرد و مستطیلی دارای سوراخی در مرکز خود هستند تا یک سایه بان بزرگ آفتابی را در خود جای دهند تا زمان صرف غذا در زیر نور خورشید دلپذیرتر شود.

قیمت مبل فضای باز


پس از تصمیم گیری در مورد آنچه می‌خواهید و نیاز دارید، قیمت مبلمان را تعیین کنید.
انواع مبلمان فضای باز بسیار متنوع است، به راحتی می‌توانید با مشاهده تصاویر سبک های مختلف مبل مناسب برای ویلا یا حیاط منزل تان در فروشگاه چوب و مقایسه قیمت های، مدل مناسب خودتان را سفارش دهید.



چگونه بهترین مبلمان فضای باز را انتخاب می‌کنیم؟


اگر درباره مبلمان فضای باز تحقیق کنید متوجه می‌شوید که محبوب ترین برند‌ها مبل های متنوعی را ارائه می‌دهند و شما می‌توانید بر اساس دوام، سبک و قیمت، بهترین گزینه را انتخاب کنید. 
برای انتخاب مبل فضای باز بهتر است ابتدا در سایت های اینترنتی، قیمت و سبک مدل های مختلف را مقایسه کنید. سپس به اندازه مبل و وزن آن توجه کنید. رنگ و طرح مبل نیز اهمیت زیادی دارد و باید با سایر لوازم جانبی موجود دحیاط ویلا یا منزل شما متناسب باشد.

بهترین متریال برای مبلمان فضای باز چیست؟ 


چوب طبیعی و مواد فلزی ضد زنگ، دو انتخاب محبوب برای تولید مبلمان هستند. انواع چوب طبیعی مانند ساج، اگر از آن به خوبی مراقبت کنید، برای مدت طولانی دوام می‌آورد. اگر از مبل فضای باز حصیری استفاده می‌کنید حتما روغن تهیه کنید و تمام مبلمان را با روغن بپوشانید تا به افزایش طول عمر آن کمک کنید. هر نوع مبلمانی که خریداری می‌کنید، مطمئن شوید که در برابر شرایط آب و هوایی سخت مقاوم است. 

چگونه می‌توانم مبلمان فضای باز با بهترین قیمت را خریداری کنم؟


با خرید آنلاین از فروشگاه چوب می‌توانید بهترین تخفیف‌ها را برای خرید مبلمان فضای باز دریافت کنید. فروشگاه چوب در تعطیلات آخر هفته و مناسبت های خاص، تخفیف های قابل توجهی را روی انواع مبل راحتی، ال، کلاسیک، استیل و غیره ارائه می‌دهد. گاهی اوقات قیمت مبلمان در فروش پایان فصل نیز کاهش می‌یابد. 

آیا خرید مبلمان گران قیمت برای فضای باز ارزش دارد؟ 


مبلمان فضای باز با کیفیت خوب می‌تواند چندین سال برای شما دوام بیاورد. البته هر نوع مبل گران قیمتی، به معنای کیفیت خوب نیست. اگر مبلی خریداری می‌کنید، مطمئن شوید که متریال آن در شرایط آب و هوایی سخت، ماندگار است. مبلمان فضای باز با پارچه های مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی، چوب بادوام مانند اقاقیا و چوب ساج و موادی مانند آلومینیوم می‌تواند ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد. 

چگونه می‌توانم اندازه و سبک مناسب مبلمان مناسب فضای باز را انتخاب کنم؟


خرید و چیدمان مبلمان همیشه سرگرم کننده است، نیازی نیست که همه قطعات مبل یکسان به نظر برسند. وقتی به دنبال مبلمان فضای باز می‌گردید، بهتر است به دنبال چیزی باشید که نه تنها با سبک شما، بلکه با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. 
همیشه پاسیو، حیاط یا ویلای خود را قبل از خرید اندازه گیری کنید و فضایی بین دو تا سه فوت برای تردد در نظر بگیرید. به این فکر کنید که برای راحت بیرون نشستن به چه تعداد مبلمان نیاز دارید و چگونه از فضا استفاده خواهید کرد. فضای کافی برای جابجا کردن مبلمان یا رفت و آمد را نیز با انتخاب مبل با اندازه مناسب در نظر بگیرید.
اطمینان حاصل کنید که مبلمان شما می‌تواند در فضای مناسب دور استخر، باغ یا حیاط در جای خود قرار بگیرد و جلوی درهای ورودی یا مسیرهای رفت و آمد را نمی گیرد. 

آیا می‌توان از مبلمان فضای باز در داخل خانه استفاده کرد یا برعکس؟


مبلمانی که برای اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی می‌خرید معمولاً به گونه ای ساخته نمی شوند که در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم باشند و استفاده از آنها در فضای باز معمولا موجب آسیب دیدگی آنها می‌شود. 
اما معمولا اگر سبک و مدل مبلمانی که برای فضای باز خریداری کردید را می‌پسندید، می‌توانید از مبلمان فضای باز در خانه تان استفاده کنید. اگر یک اتاق آفتابگیر سرپوشیده دارید، به عنوان مثال، مبلمان فضای باز حصیری که سازگار با گرما و رطوبت باشد، می‌تواند برای شما مناسب باشد. 

چگونه از مبلمان فضای باز خود در برابر آسیب های جوی محافظت کنم؟


همیشه مبلمان و لوازم جانبی خود مانند کباب پز را بپوشانید تا از آسیب های جوی محافظت کنید. اگر در فضای باز از ویدئو پروژکتور و پرده نمایش استفاده می‌کنید حتما پس از استفاده آن را جمع کنید تا آسیب نبیند. بالش‌ها، کوسن‌ها، پاف‌ها و سایر لوازم مبل راحتی نباید زیر باران، برف و یا سایر شرایط آب و هوایی سخت قرار داده شوند. خرید پارچه رومبلی متناسب با کاناپه‌ها، میزها و صندلی های شما می‌تواند به محافظت از مبلمان سنگین تر در آب و هوای بد کمک کند. هنگامی که شرایط آب و هوایی، اضطراری و شدید پیش بینی می‌شود، تمام مبلمان و لوازم جانبی فضای باز را به داخل خانه ببرید.
اگر می‌خواهید جدیدترین سبک‌ها و مدل‌ها را خریداری کنید، در اوایل بهار به فروشگاه های چوب و مبلمان سر بزنید.
تعطیلات و مناسبت‌ها نیز زمان خوبی برای خرید مبلمان گران‌قیمت با تخفیف ویژه است. 
کارشناسان دیگر توصیه می‌کنند پس از پایان فصل تابستان، در اواخر پاییز یا زمستان که فروشگاه‌ها برای مدل های باقیمانده تخفیف می‌گذارند می‌توانید خرید خوبی را تجربه کنید.
اما به طور کلی، بهترین زمان برای خرید مبلمان ویلا در پایان تابستان است، زمانی که همه فروشگاه‌ها شروع به فروش ویژه این مدل مبل می‌کنند.
برچسب ها:
مبل فضای باز

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}