راهنمای خرید مبل تخت شو برای اتاق نشیمن کوچک

جمعه, 24 فروردین 1403
مبلمان تخت شو، مبلمانی است که به عنوان یک مبل چند کاره شناخته می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزایای این مبل صرفه‌جویی در هزینه و از همه مهم‌تر صرفه‌جویی در فضا است. انتخاب این نوع مبلمان برای خانه هایی که دارای متراژ کوچکی هستند گزینه بسیار مناسبی است. ما در این مقاله از سایت چوب تصمیم داریم تا در مورد راهنمای خرید مبل تخت شو برای اتاق نشیمن کوچک با شما صحبت کنیم بنابراین تا اتمام مقاله همراه ما باشید.

مزایای خرید مبل تخت شو برای اتاق نشیمن کوچک


مبل های تختخوابشو برای فضاهای کوچک بسیار کاربرد دارند. در این قسمت به مهم ترین مزایای این نوع مبلمان اشاره می‌کنیم.

صرفه جویی در فضا


اگر اتاق نشیمن شما فضای کوچکی دارد برای صرفه‌جویی در فضا انتخاب مبل تختخواب شو بهترین و مناسب ترین گزینه است چرا که هنگامی که به مبل نیاز دارید، می‌توانید از آن استفاده کنید و در زمان خواب که به تختخواب نیاز دارید، آن را به راحتی به تختخواب تبدیل می‌کنید.

تعویض آسان پارچه


تعویض آسان پارچه یکی از کاربردی ترین و جذاب ترین مزایای خرید مبل تخت شو است بنابراین اگر از جنس رویه تشک یا پارچه مبل رضایت ندارید و یا از آن خسته شده اید، می‌توانید هر زمانی که خواستید آن را تعویض کنید. برای تعویض پارچه و تشک به سایر اجزای مبل و همچنین تغییر فریم آن نیازی نیست.

استفاده از مواد اولیه درجه یک


به دلیل دو کاره بودن مبل های تختخوابشو از مرغوب ترین متریال‌ها و مواد اولیه در ساخت آنها استفاده می‌شود این موضوع سبب ماندگاری بسیار بالا در این گونه مبلمان می‌شود. کیفیت متریالی که در ساخت مبل های تختخوابشو به کار میرود رابطه مستقیمی با کارایی و طول عمر آن دارد.

فریم فولادی


استحکام بالای مبل های تختخوابشو به علت ساخته شدن فریم آن‌ها از فلز است این امر سبب می‌شود که برای مدتی طولانی به تعویض مبل نیازی نباشد. علاوه بر این در بیشتر مدل های مبل تختخواب شو باکس هایی برای قرار دادن لوازم شخصی، بالشت و پتو قرار می‌دهند تا در بهینه سازی فضا صرفه‌جویی شود.

ظرفیت نشیمن از مهمترین مزایای خرید مبل تخت شو


مبل های تختخوابشو مدل های متنوعی دارند که متناسب با نوع طراحی، ظرفیت نشیمن مختلفی دارند. این گونه مبل‌ها در مدل های یک نفره، دونفره و سه نفره تولید می‌شوند.  ناگفته نماند که تعداد نشیمن بین حالت مبل و تختخواب با یکدیگر متفاوت است.



نکات پیش از خرید مبل تخت شو


در این قسمت از راهنمای خرید مبل تخت شو برای اتاق نشیمن کوچک نکاتی که در خرید مناسب به شما کمک می‌کنند را ذکر می‌کنیم. بررسی جنس تشک و پارچه، مکانیزم باز و بسته شدن و توجه به اسکلت مبل از مهم‌ترین مواردی هستند که باید به آن‌ها دقت شود.

۱- در نظر گرفتن ابعاد مبل تختخواب شو و اتاق نشیمن


پیش از خرید مبل تختخواب شو باید متراژ و فضای اتاق نشیمن را به خوبی بررسی کنیم چرا که این نوع مبلمان در هنگام باز شدن فضای بیشتری نیاز دارند بنابراین پیش از خرید باید محل قرارگیری مبلمان را در نظر بگیریم. مبل های تختخواب شو زمانی که به تخت تبدیل می‌شوند طولشان ۱۹۰ سانتی متر می‌شود اما عرض آن‌ها با توجه به مدل و سبک آن‌ها متفاوت می‌باشد و بین ۱۳۰ الی ۱۵۰ سانتی متر است البته دسته های کنار مبل را نیز باید به این ابعاد اضافه نمایید.

۲- توجه به رنگ کلاف


هنگام خرید مبل تخت شو توجه به این نکته ضروری است که کلاف مبل پوشش رنگی کره ای یا الکترواستاتیک دارد. این موضوع سبب عدم زنگ زدگی کلاف فلزی مبل می‌شود. پس از پاشیدن رنگ پودری یا استاتیک بر روی کلاف، آن‌ها را در دمای بالای ۴۰۰ درجه سانتیگراد قرار می‌دهند تا رنگ به خوبی جذب آهن بشود. البته بهترین رنگ، رنگ کوره ای است که باعث مقاومت بیشتر کلاف مبل می‌شود.

۳- جنس پایه های مبل تخت شو


پایه هایی که از جنس استیل هستند نسبت به جنس های دیگر مقاومت بیشتری دارند چرا که پایه استیل به بدنه مبل تختخواب شو پرس می‌شود. اگر جنس پایه های مبل تختخواب شو پایه چوبی داشت، حتما دقت کنید که پایه‌ها به خوبی و با چسبی مرغوب به بدنه مبل متصل شده باشند چرا که اتصال نامناسب پایه‌ها باعث لق شدن پایه‌ها و ایجاد توازن نامتعارف در مبل‌ها می‌شود.

۴- انتخاب تشک مناسب


بدون شک تشک مناسب روی فیزیک بدن و همچنین خواب ما تاثیر گذار است. تشک مناسب، تشکی است که بدن ما را به صورت کامل پوشش دهد به همین علت اطلاع یافتن از کیفیت تشک مبل تختخواب شو در خرید، می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. کیفیت تشک به نازک و ضخیم بودن آن ارتباط چندانی ندارد.
کیفیت فوم، تاثیر فوق‌العاده ای بر روی راحتی مبل های تختخواب شو دارد. اگر جز افرادی هستید که مشکلات کمردرد، گردن درد و دیسک کمر دارید، بهتر است قبل از انتخاب تشک، از یک پزشک متخصص مشورت بگیرید. ولی به صورت کلی میزان سفتی و نرمی تشک باید متوسط باشد چرا که تشک با فوم خیلی نرم، به ستون مهره‌ها و کمر آسیب می‌رساند.

۵- مکانیزم باز و بسته شدن


یکی دیگر از مهمترین نکاتی که در هنگام خرید مبل تخت شو باید به آن دقت داشته باشید مکانیزم باز و بسته شدن بدون مشکل و آسان این نوع مبل‌ها است. بدین ترتیب از کیفیت مکانیزم باز و بسته شدن مبل تختخواب شو اطمینان حاصل کنید. گیر کردن مکانیزم یکی از مواردی است که در مدل های بی کیفیت بسیار دیده می‌شود.

۶- توجه به متریال به کار رفته در اسکلت مبل تختخواب شو


اسکلت مبل و متریال به کار رفته در فریم مبل یکی دیگر از نکاتی است که باید در هنگام خرید مبل تختخواب شو به آن دقت کنید. مبل های تختخواب شو از دو نوع متریال ( چوب - فلز) ساخته می‌شوند که هرکدام ویژگی های منحصر بفرد خود را دارد. فلز فولادی در قطعات تاشو و یراق های مبل استفاده می‌شود. اما زیر تشک، تکیه گاه و قسمت دسته‌ها از چوب ساخته شده است. 
بعضی از مدل های مبل تختخواب شو کاملا چوبی و بعضی دیگر کاملا فلزی هستند که شما به عنوان خریدار با توجه به کاربرد و استفاده مورد نظر، مبل تختخواب شو چوبی یا فلزی خریداری کنید. به عنوان مثال اگر تصمیم دارید به صورت روزانه و در طول سال از مبل تختخواب شو استفاده کنید ما مدل فلزی را به شما پیشنهاد میکنیم در غیر اینصورت مبل تختخواب شو چوبی گزینه خوبی برای شما است.

راهنمای انتخاب رنگ مبل تختخواب شو برای اتاق نشیمن کوچک


رنگ مبل تختخواب شو را باید براساس سه فاکتور اصلی یعنی رنگ کلاف بیرونی، رنگ آستر رویه و سایر لوازم دکوری خانه انتخاب کنید. برای سازگاری رنگ آن باید به دکوراسیون محیط اتاق نشیمن نیز توجه کنید. هر اندازه که رنگ انتخاب شده توسط شخص متفاوت و خاص باشد، مبل تختخواب شو شما بیشتر به چشم می‌آید.

چه پارچه ای برای مبل تختخواب شو مناسب نیست؟


پیشنهاد ما به شما این است که به هیچ عنوان در انتخاب پارچه برای مبل تختخواب شو از چرم مصنوعی استفاده نکنید چرا که چرم با نشستن و دراز کشیدن طولانی مدت، بدن دچار تعریق می‌شود. علاوه بر این با گذشت زمان چرم مبل پوسته پوسته می‌شود.

جمع بندی


مبل تختخواب شو یکی از جدیدترین مبل های راحتی جدید است که با طراحی ساده و مکانیزم تاشو این قابلیت را دارد تا به عنوان تخت خواب نیز از آن استفاده کنید. این مدل مبل در فضاهای کوچک کاربرد بیشتری دارد. ما در این مقاله از سایت چوب به مزایای این مبل از جمله ظرفیت نشیمن، کیفیت بالای متریال، استحکام فریم فلزی و … اشاره کردیم. همانگونه که ذکر کردیم انتخاب تشک و پارچه باکیفیت اهمیت بسیار زیادی در خرید مبل تخت شو دارد. به صورت کلی مبل تختخواب شو با کاربرد چند منظوره، گزینه بسیار مناسبی برای فضاهای کوچک است.
برچسب ها:
خرید مبل تخت شو

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}