راهنمای خرید مبل عروس و انواع مبلمان جهیزیه

يكشنبه, 19 آذر 1402
یکی از لوازمات خانه که تمامی عروس خانم ها به دنبال خرید آن هستند مبل عروس است. وجود یک مبل شیک و لوکس در اتاق پذیرایی می تواند زیبایی خانه عروس خانم ها را چندین برابر نماید. مبل عروس یکی از وسایل تاثیر گذار و مهم در دکوراسیون منزل است پس در هنگام خرید آن باید وسواس بیشتری به خرج داد.
تازه عروسان برای خرید مبل باید وقت زیادی بگذارند تا بتوانند یک مبل عروس با کیفیت انتخاب کنند و مبل انتخابی آن ها باید با دیگر وسایل خانه هماهنگی داشته باشد پس سعی کنید خرید مبل را آخرین مرحله جهیزیه انجام دهید.
در ابتدا مشخص کنید که می خواهید سبک دکوراسیون منزل شما چگونه باشد چون سبک خانه شما در انتخاب وسایلی مانند مبل بسیار تاثیرگذار است. انتخاب مبل زمانی که سبک دکوراسیون خود را انتخاب کرده باشید بسیار آسان تر خواهد بود  به این دلیل که می دانید که به دنبال چه سبک مبلی هستید.
سبک های مختلفی وجود دارند که با توجه به سلیقه شما می توانید یکی را انتخاب کنید این سبک ها مانند: اسپرت، کلاسیک، فانتزی، مدرن و... است وقتی بدانید که چه سبکی برای چیدمان دکوراسیون منزل شما مناسب است راحت تر می توانید وسایل منزل را خریداری کنید.

انواع مبلمان جهیزیه


مبلمان های زیادی وجود دارند که شما می توانید برای جهیزیه عروس انتخاب کنید در ادامه برخی از این نمونه ها را برای شما توضیح می دهیم:

مبلمان استیل عروس


مبل استیل از سری مبل های است که قدمت دیرینه دارد و یک مبل اصیل ایرانی به حساب می آیند. این نمونه مبل دارای فرم و شکل رسمی است و برای دکوراسیون های کلاسیک و رسمی به شدت پیشنهاد می شود. مبل سلطنتی دارای منبت کاری های است که نقش و نگارهای بسیار ریزی دارد و تاج و طراحی آن بسیار شکیل است. این مبل برای جهیزیه مناسب است ولی به شرط آن که هزینه و فضای کافی برای چیدمان آن را داشته باشید.
مبل استیل دارای تم رسمی و بسیار لوکس و زیبا است و در ساخت آن از چوب بیشتری نسبت به بقیه مبل ها استفاده شده است . به این دلیل برای استحکام و مقاومت بالایی است. این مبل کمی جاگیر است پس در صورتی که فضای کافی برای چیدمان ندارید بهتر است این نمونه مبل را انتخاب نکنید.

مبل کلاسیک


کلاسیک از گذشته تا به امروز در بین افراد بسیار محبوب بوده است و همیشه انتخاب زوج های جوان در هنگام خرید جهیزیه بوده است. این مبل به خاطر ظاهری که دارند می توانند چیدمان خانه را خاص و چشمگیر نمایند. بدنه این مبل ها معمولا چوبی و ظریف است و روکش پارچه ای با کیفیت دارد و ظاهر آن بسیار زیبا و در عین حال محکم است. 

مبل راحتی عروس


مبلمان راحتی را معمولا در سبک های مدرن طراحی می کنند مبل های کلاسیک را در قالب مبل راحتی طراحی می کنند تا تمامی سلایق بتوانند از این نمونه مبل استفاده نمایند. مبل عروس راحتی به دلیل قیمت مناسبی که دارند  انتخاب تمامی زوج ها هستند  و همچنین جا به جایی آسان این مبل ها یک مزیت برای زوج های مستاجر به حساب می آید.

مبل ال


زوج های جوانی که متراژ خانه آن ها پایین است و پذیرایی کوچک دارند مبل ال می تواند بهترین انتخاب برای آن ها باشد. این مبل ها ظاهر رسمی ندارند ولی ظاهر آن ها بسیار جذاب است. در گذشته این مبل ها یک تکه بودند  ولی امروزه مدل های جدید مبل ال به گونه ای طراحی شده اند که می توانید به راحتی آن ها را از یک دیگر جدا کنید.

مبل سلطنتی


مبل های سلطنتی به دلیل بدنه و دسته چوبی که دارند بیشتر از مبل های دیگر خودنمایی می کنند. این مبل ها دارای تاج چوبی و پایه های بلند و پارچه های گران قیمت هستند. چوب استفاده شده برای این مبل ها از جنس گردو، راش و توسکا است و رنگ ان ها معمولا به رنگ طلایی، سفید و قهوه ای می باشد که با توجه به سلیقه های خاص طراحی شده اند.

مبل اسپرت


مبل چستر یکی از مبل های اسپرت است که کیفیت بالایی دارد و نشان لاکچری بودن است. این مبل دارای کاناپه نرم و راحت است که با استفاده از پارچه های مرغوب و لمسه کاری تولید شده است. پایه های این مبل کوتاه و دسته های آن عریض می باشد این مبلمان مینیمال یک سبک جدید از مبل اسپرت می باشد که محبوبیت بسیار زیادی دارد و یک انتخاب عالی برای نوعروسان به حساب می آید. 




در انتخاب مبل عروس به ظاهر آن اهمیت دهیم یا راحتی آن


بعد از این که سبک مبل عروس را انتخاب کردید نوبت به ظاهر مبل می رسد اگر در انتخاب مبل تنها ظاهر آن برای شما مهم است می توانید مبل های کلاسیک و استیل انتخاب کنید و یا مبل های را انتخاب کنید که راحت هستند ولی ظاهر آن ها سبک استیل است. 
مبل عروس ال می تواند یک گزینه عالی برای جهیزیه عروس خانم ها باشد چون در صورتی که چیدمان این مبل ها به خوبی انجام شود باعث می شود که دکوراسیون بسیار شیک و زیبا و راحت داشته باشید.
قبل از انتخاب مبل مشخص کنید که برای خرید مبل عروس چه مقدار می خواهید هزینه کنید. در صورتی که بودجه خود را مشخص کنید می توانید راحت تر خرید مبل را انجام دهید. ولی به طور کلی خرید جهیزیه هزینه بر است و خرید مبل عروس هم از این قاعده مستثنی نیست  پس بهتر است هزینه های خرید جهیزیه را به خوبی مدیریت کنید تا بتوانید لوازمات بیشتری خریداری کنید.
در صورتی که می خواهید برای خرید مبل هزینه زیادی پرداخت نماید می توانید به سراغ مبل های بسیار شکیل سلطنتی بروید ولی اگر هزینه متوسط ی برای مبل در نظر گرفته اید مبل مدرن بهترین گزینه محسوب می شود. مبل های که دارای کیفیت و طراحی زیبای هستند به مراتب قیمت بالاتری هم خواهند داشت.
منزل تازه عروس ها به دلیل نو بودن وسایل دارای زیبایی و جذابیت خاصی هستند در صورتی که در هنگام چیدمان مبل هارمونی رنگ مبل عروس را با دیگر وسایل اکسسوری و دکوری در نظر بگیرید حتما یک نمای بسیار فوق العاه خواهید داشت.

در نظر گرفتن فضای اتاق پذیرایی و یا نشیمن قبل از خرید مبل عروس


یکی از مهم ترین نکاتی که برای خرید مبل جهیزیه باید در نظر بگیرید متراژ فضای است که می خواهید مبل را در آن چیدمان کنید. در صورتی که فضای زیادی برای چیدمان مبل عروس دارید هر نوع مبلی را مانند  مبلمان استیل و راحتی می توانید انتخاب کنید چون مبل های کلاسیک و سلطنتی برای فضاهای کوچک اصلا مناسب نیستند ولی مبل های ال و یا مبل های راحتی را می توانید به راحتی در خانه های کوچک چیدمان کنید.

جنس مبل عروس باید چگونه باشد؟


نکته بسیار مهم در انتخاب مبل عروس جنس آن است که بسیار اهمیت دارد کیفیت بالایی مبل عروس هم در دوام و زیبایی و هم در قیمت آن تاثیر دارد. یکی از اصلی ترین موادی که در ساخت مبل استفاده می شود چوب است چوب های که در ساخت مبل عروسی استفاده می کنند چوب درخت گردو، روسی، افرا، راش  و... است. 
چوب های که دارای کیفیت مناسبی نیستند باعث کاهش طول عمر مبل می شود پس مبل های انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی دارای جنس چوب محکمی باشند.
پارچه استفاده شده در مبل هم بسیار اهمیت دارد پارچه ی که مدام لکه دار نشود و یا در صورت لکه دار شدن سریع تمیز شود انتخاب مناسبی است. برخی از پارچه های که برای تولید مبل عروس از آن استفاده می کنند پارچه پشمی، نخی، ساتن، چرم و مازراتی است که دارای تراکم بسیار بالایی می باشند و نیاز به تعویض سریع ندارند.
زوج های جوانی که  می خواهند به تازگی زندگی خود را آغاز کنند بیشتر به رنگ های روشن و شاد علاقه نشان می دهند  و سعی می کنند از وسایل رنگ روشن در خانه خود استفاده کنند. چون رنگ روشن فضا را بزرگ تر و روشن تر نشان می دهد.

جمع بندی


در این مطلب سعی کردیم توضیحاتی را درباره مبل عروس و انتخاب مبلمان جهیزیه در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که گفته شد بهتر است قبل از خرید مبل عروس سبک چیدمان منزل خود را انتخاب کنید تا راحت تر بتوانید مبل جهیزیه خود را خریداری کنید.
همانطور که می دانید انتخاب مبل عروس یکی از کارهای بسیار سخت در هنگام خرید جهیزیه است. در صورتی که قصد خرید مبل های زیبا و در عین حال راحت را دارید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما به سایت چوب مراجعه نماید و محصولات این سایت را مشاهده نماید تا راحت تر بتوانید مبل عروس خود را انتخاب کنید.
برچسب ها:
مبل عروس

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}