راهنمای خرید مبل چستر ترکیه

شنبه, 23 دی 1402
مبل چستر ترکیه یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین سبک مبل می‌باشد. کشور ترکیه نیز در صنعت مبلمان پیشرفت‌های زیادی کرده است. همچنین توانسته با خلق ایده‌های خلاقانه و جدید برای طراحی کردن مبل راحتی ترک، جایگاه خود را در صنعت مبل‌سازی حفظ کند.
اگر به دنبال داشتن یک دکوراسیون خاص هستند که در عین زیبایی، راحت و جدید باشد مبل چستر فیلد انتخاب مناسبی است. طرح این مبل با سایر مبل‌ها هیچ تفاوتی ندارد. تنها در کیفیت تولید و زیبایی ظاهری این مبل‌ها می‌توان تفاوت را حس کرد‌. اگر قصد خرید مبل چستر ترکیه را دارید در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را در این باره راهنمایی کنیم.

مبل چستر چیست و تفاوت آن با دیگر مبل‌ها در چیست؟


ابتدا لازم است تا درباره‌ی کلمه چستر اطلاعاتی داشته باشیم. Chesterfield این کلمه در سال ۱۸۰۰ میلادی به منظور توصیف کردن کاناپه‌های چرمی استفاده می‌شد. مبل‌های چسترفیلد از لحاظ راحتی و زیبایی با اکثر سلیقه‌ها مطابقت دارد. با استفاده از این مبل می‌توانید به راحتی دیگر وسیله‌های خانه را با هم ست کنید. برای توصیف این مبل می‌توان گفت که لمسه کاری زیادی در آن برای بدنه به کار رفته است. در واقع همان فرو رفتگی که در داخل چرم و یا پارچه و در بخش تکیه‌گاه و دسته‌های مبل به کار رفته است را لمسه کاری گویند. اصالت مبل چستر مربوط به انگلیس است. قبل‌تر برای این مبل تنوع و رنگبندی زیادی وجود نداشت. معمولا مبل چستر را تنها از جنس چرم و با رنگ قهوه‌ای تولید می‌کردند. اما امروزه به دلیل استقبالی که از این نوع مبل می‌شود در رنگ‌بندی متنوع و زیبا و با رویه های پارچه نیز دیده می‌شود.

مبل چستر ترکیه


در ترکیه از مبل چستر ترک، مانند دیگر مبل‌های ترکیه‌ای مانند مبل راحتی ال و مبل کلاسیک بسیار استقبال می‌شود. ظاهر این نوع مبل بسیار با شکوه بوده و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن نیز همین است. این مبل را می‌توان در سه سبک طراحی کرد:
تمام پارچه
چرم و پارچه
تمام چرم
در تولید مبل چستر ترکیه، پارچه نقش بسیار مهمی دارد. برای تولید مبل چستر باید از پارچه‌های مرغوب و باکیفیت استفاده کرد. برای چوب آن نیز می‌توان انواع مختلفی استفاده کرد. اما اغلب برای چوب آن از چوب درخت راش که بسیار مستحکم است استفاده می‌کنند. به همین دلیل مبل چستر ترکیه بسیار بادوام است و برای طولانی مدت می‌توانید از آن استفاده کنید.
از دیگر ویژگی‌های قابل مشاهده این مبل داشتن لمسه‌دوزی بسیار زیبا و داشتن رویه‌کوبی روی دسته‌های آن است. این کار روی بخش پشتی مبل و گاهی روی نشیمنگاه مبل انجام می‌شود. حضور این لمسه و دکمه‌ها ظاهر بسیار زیبایی به مبل می‌دهد.

مهم‌ترین ویژگی‌های مبل چستر ترکیه


در ادامه این مقاله به طور موشکافانه‌ای تک تک ویژگی‌های مبل چستر ترکیه را بیان می‌کنیم تا به طور کامل با این مبل زیبا و لوکس آشنا شوید.

لمسه‌دوزی‌های چشمگیر و تمیز


یکی از مهم‌ترین دلایل زیبایی مبل چستر ترکیه، داشتن لمسه و دکمه است. لمسه‌ها را یا با استفاده از دست انجام می‌دهند و یا به وسیله‌ی خیاط روی پارچه مبل می‌دوزند. در مبل‌هایی که جنس آن‌ها ترک است. معمولا این کار با دست انجام می‌شود و شکل آن نیز به صورت مربع با لوزی می‌باشد. همین موضوع باعث پرفروش شدن این مبل برای جهزیه‌ی عروس‌ها شده است.

پارچه‌های مبلی درجه یک


پارچه چرم را نمی‌توان از مبل چستر جدا کرد. برای استفاده از چرم برای این نوع مبل می‌توان از چرم مصنوعی و طبیعی استفاده کرد. هر چند استفاده از چرم طبیعی بسیار بهتر است و کیفیت بالاتری دارد. نه تنها از چرم، بلکه از پارچه مبلی طرح چرم از جنس کتان و مخمل نیز می‌توان استفاده کرد. از دیگر پارچه‌هایی که برای ساخت مبل چستر ترکیه استفاده می‌شود پارچه‌های ترک با رنگ‌بندی متنوع است که دارای کیفیت خوبی می‌باشند. پس هرگز نگران جنس و کیفیت پارچه این مبل نباشید.

چوب مقاوم و مرغوب


یکی از عواملی که باعث طولانی شدن عمر مبل چستر ترکیه است، چوب مرغوب استفاده شده در آن است. برای تولید مبل چستر ترکیه از چوب راش، چوب روس و گردو استفاده می‌کنند. نوع چوب در اسکلت مبل و ظاهر زیبای مبل تاثیرگذار است.

فوم و اسفنج نرم و راحت


مبل چستر ترکیه بسیار راحت است. یکی از دلایل آن استفاده از فوم و اسفنج با دانسیته بالا یعنی چگالی ۳۵ تا ۴۰ کیلوگرم در هر متر مکعب است. این نوع فوم و اسفنج تا سالیان سال قابلیت ارتجاعی و کش‌سانی خود را حفظ می‌کند و همچنین دارای ظاهر پر حجم خود را همواره حفظ می‌کند.



انواع مدل مبل چستر ترکیه


در این بخش از مقاله به توضیح انواع مبل چستر ترکیه اعم از مدل‌های کلاسیک، دسته مکعبی و دسته گرد می‌پردازیم. هر یک از موارد بیان شده ظاهر متفاوتی دارند که می‌توانید با توجه به سلیقه و دکوراسیون خود آن را انتخاب کنید.

مبل چستر کلاسیک


طراحی این نوع مبل همان‌طور که از نامش مشخص است کلاسیک است. اغلب روی پشتی این کار لمسه به کار می‌رود. لمسه‌ها با توجه به مدل مبل می‌توانند عمق زیاد یا کم داشته باشند. استفاده از این نوع لمسه‌ها جلوه مبل را زیباتر می‌کند و باعث می‌شود تا در دکوراسیون منزل مبل چستر ترکیه بسیار زیبا دیده شود.

مبل چستر دسته مکعبی


این نوع مبل اسپرت است. مبل چستر دسته مکعبی در نوع خودش دارای طراحی جذاب و دلنشینی است. به دلیل داشتن طراحی خاص و منحصر به فرد در دسته‌های این مبل، ظاهر آن زیبا و لوکس به نظر می‌رسد. علاوه بر این دیگر نیاز به میز عسلی نخواهد بود و پیش‌دستی میهمان را می‌توان روی آن قرار داد.

مبل چستر دسته گرد


از اسم این نوع مبل نیز مشخص است که دارای دسته‌هایی گرد و p شکل می‌باشد. این نوع مبل جزو معروف‌ترین سبک‌های مبل‌های چستر است. نام دیگر این نوع مبل‌ها، مبل دسته رول یا مبل چستر رول می‌باشد. در برخی مدل‌ها دسته‌های مبل چستر ترکیه را منحنی شکل قرار می‌دهند.

معایب مبل چستر چیست؟


مبل چستر در کنار مزایایی که دارد دارای معایبی نیز می‌باشد. از جمله معایب آن می‌توان به اندازه بزرگ آن اشاره کرد. البته اندازه بزرگ آن نیز برای برخی مزایا و برای برخی عیب به حساب می‌آید. زیرا برای اشخاصی که دارای خانه‌ای بزرگ هستند بسیار گزینه‌ی مناسبی است. اما برای خانه‌های با متراژ کم مناسب نیست و بسیار جاگیر خواهد بود.
از دیگر معایب این مبل‌ها حساسیت آن در مقابل پاره شدن در مبل‌های چرمی است. اگر در خانه‌ی خود حیوان خانگی دارید بهتر است به سراغ این نوع مبل نروید. اما اگر هم این نوع مبل خریداری کردید و دچار خراش و آسیب‌دیدگی شد اصلا جای نگرانی ندارید و با سپردن به دست افراد مجرب می‌توانید آن را تعمیر کنید‌.
از دیگر معایب مبل چستر ترکیه که می‌توان به آن اشاره کرد, هزینه بالای ارزی برای وارد کردن مبل ترک از کشور ترکیه می‌باشد. همچنین به دلیل به کار بردن مواد مصرفی لوکس قیمت آن نسبت به دیگر مبل‌ها کمی بیش‌تر است.

رنگ‌بندی مبل چستر ترک


رنگ‌بندی زیبایی که مبل چستر دارد تاثیر فوق‌العاده‌ای روی دکوراسیون منزل خواهد گذاشت. اگر مبل چستر انتخاب شما است. بهتر است برای فرش، دیوار و پرده و سایر وسایل رنگی انتخاب کنید که باهم ست باشند.
در کل باید به طیف رنگی توجه خاصی داشته باشید. زیرا مهم‌ترین پارامتر در فرایند تولید طیف رنگی می‌باشد. معمولا از رنگ‌هایی که ترند سال است برای مبل چستر استفاده می‌شود. برای زیباتر شدن مبل چستر از دو مبل با رنگ یکسان و از دو مبل با رنگ متضاد استفاده می‌شود.
اما به طور کلی استفاده از رنگ‌های خنثی در مبل‌های چستر بسیار گزینه‌ی مناسبی است. البته باید سلیقه شخص و دکوراسیون منزل خود را نیز در نظر بگیرید. پیشنهاد ما به شما اگر مبلی جذاب و شیک می‌خواهید مبل چستر با رنگ طوسی است.

نکات مهم در چیدمان مبل چستر


از مبل چستر می‌توان در فضای پذیرایی و اتاق کار استفاده کرد. اگر قصد دارید از مبل چستر برای پذیرایی استفاده کنید. بهتر است از رنگ‌های ساده و جذاب و رسمی استفاده کنید. استفاده از میز جلو مبلی چستر نیز ترکیب را کامل می‌کند.
اگر قرار است از مبل چستر برای اتاق کار استفاده کنید. بهتر است از مبلی که دارای دسته‌های صاف است استفاده کنید. زیرا فضای اتاق شما رسمی‌تر خواهد شد. به طور کل اگر از مبل چستر برای دکوراسیون استفاده می‌کنید. باید شلوغ کاری و بی‌نظمی را در کنار گذاشته و به دنبال طرحی ساده و مینیمال باشید.

قیمت مبل چستر


برای قیمت‌گذاری مبل چستر عوامل مختلفی تاثیرگذارند. از جمله جنس متریال پارچه به کار رفته در آن که آیا از چرم یا پارچه است. همچنین جنس فوم و اسفنج و چوب آن که همگی در تعرفه‌های گمرکی به حساب می‌آیند.

سخن آخر


در این مقاله در رابطه با یکی از پرطرفدارترین مبل‌های جهان یکی مبل چستر فیلد صحبت کردیم. مبل چستر ترکیه نیز از محبوب‌ترین انواع مبل چستر فیلد می‌باشد. این نوع مبل‌ها بر اساس کیفیت ساخت بالا و طراحی آن شهرت یافته‌اند. در ساخت این نوع مبل‌ها از پارچه‌هایی باکیفیت بالا و چوب مرغوب استفاده می‌شود. مبل چستر را می‌توان با هر نوع دکوراسیونی ست کرد. امیدواریم از این مطلب سایت چوب بهره‌ی کافی را برده باشید و مورد پسند شما بوده باشد.
برچسب ها:
مبل چستر ترکیه

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}