راهنمای کامل دکوراسیون آپارتمان مجلل با مبل فرانسوی

يكشنبه, 27 اسفند 1402
اگر می‌خواهید ظاهر خانه‌تان را به ظاهری شیک‌تر و باشکوه تر تغییر دهید، دکوراسیون داخلی با مبل فرانسوی ممکن است به طراحی داخلی مورد علاقه‌تان تبدیل شود. این سبک منحصر به فرد و جذاب عناصر روستیک و دکورهای سنتی را با جذابیت کلاسیک فرانسوی ترکیب می‌کند.

دکوراسیون فرانسوی چیست؟


طراحی داخلی به سبک فرانسوی، از خانه و قصرهای مجلل فرانسوی الهام گرفته است. این سبک به دلیل ماهیت باشکوه و رسمی آن محبوب شده است.
طراحان داخلی این سبک را ترکیبی از سبک طرح های سنتی و شیک می‌دانند که از خانه های سلطنتی فرانسه الهام گرفته شده است. این سبک از دکوراسیون دارای سه نشانه اصلی است:
مبل فرانسوی و لوازم دکوری عتیقه
پارچه های با طرح روشن 
استفاده از چوب و سایر مواد طبیعی
لیزا ریکرت طراح مشهور کشور فرانسه این دکوراسیون را ترکیبی از «مبل فرانسوی به سبک قرن هجدهم و نوزدهم با لوازم دکوری کلاسیک توصیف می‌کند که به هر فضایی احساس آرامش و زندگی می‌دهد». او در ادامه می‌گوید: «دکوراسیون سلطنتی فرانسوی اغلب شامل پارچه های شیک مبلمان، کوسن های بزرگ و رنگ های گرم و خنثی است.

ایده چیدمان مبل فرانسوی: 5 روش طراحی داخلی به سبک فرانسوی


اگر به دنبال این هستید که سبک طراحی داخلی کشور فرانسه را در خانه خود داشته باشید، در ادامه ۵ راهکار برای انجام این کار به شما نشان می‌دهیم:

1. مبل فرانسوی را در اتاق پذیرایی بچینید


البته اولین قدم اضافه کردن مبلمان به سبک فرانسوی به خانه شما خواهد بود. این نوع مبلمان معمولاً به جز مبل فرانسوی شامل میز ناهار خوری و لوازم دکوری منبت کاری شده با نقوش اصیل و سنتی می‌شود.
لیزا ریکرت اضافه می‌کند: "دکوراسیون به سبک لویی پانزدهم به معنای چیدمان مبل فرانسوی با حکاکی‌های ظریف دستی و وسایل دکوری عتیقه می‌شود که اغلب آنها، با رنگ‌های برجسته و طبیعی، به زیبایی جلوه می‌کنند. اکثر لوازم دکوری باید به رنگ چوب باشند تا این سبک بیشترین جلوه را داشته باشد."

2. از رنگ های گرم استفاده کنید


اگر می‌خواهید سبک دکوراسیون فرانسوی را به خانه خود بیاورید، نوستالژی و گرمای دکوراسیون قدیمی و سنتی را در فضای خود ایجاد کنید.
لیزا ریکرت می‌گوید: «طراحی داخلی با میل فرانسوی معمولاً با ترکیبی از وسایل قدیمی یا عتیقه مانند ظروف قلع یا مسی آشپزخانه و گلدان‌های سرامیکی تکمیل می‌شود.» او می‌افزاید: برای نورپردازی نیز باید لوسترهای عتیقه یا دیوارکوب‌هایی کریستالی را انتخاب کنید.
با افزودن عناصر رنگی یا مدرن، می‌توانید خانه ای با طراوت، شاداب و دلپذیر داشته باشید. به عنوان مثال، می‌توانید اتاق پذیرایی را با مبل فرانسوی و پارچه های کرم، قهوه ای پر کنید و برای تکمیل دکوراسیون از یک لوستر مدرن طلایی که کل فضا را روشن می‌کند، استفاده کنید.

3. از رنگ سفید برای تکمیل دکوراسیون با مبل فرانسوی استفاده کنید 


لیزا ریکرت می‌گوید: پالت رنگ در طراحی کانتری فرانسوی باید گرم، روشن و خنثی باشد. سفید، قهوه ای مایل به قرمز، بژ و خاکستری را در نظر بگیرید. ریکرت می‌افزاید: «اضافه کردن رنگ سفید بیشتر در کنار رنگ‌های گرم مثل قهوه ای مایل به قرمز بهترین ترکیب برای دکوراسیون فرانسوی است.» و اگر می‌خواهید گرمای بیشتری داشته باشید از وسایل دکوری مسی، قرمز یا صورتی استفاده کنید – این رنگ‌ها به بهترین وجه با دکوراسیون فرانسوی سازگار هستند. 

4. پارچه های روشن با طرح های ساده را انتخاب کنید


هنگام انتخاب پارچه، به دنبال طرح های شاده تر و رنگ های روشن باشید. توصیه لیزا ریکرت را در نظر بگیرید که می‌گوید: «پنبه و کتان همراه با رگه های ابریشمی یا طرح‌های گل‌دار برای یک دکوراسیون فرانسوی عالی هستند». 
او همچنین اضافه کرد: طرح های شلوغ، کوسن های متعدد و وسایل دکوری مدرن" برای این سبک توصیه نمی شود.رنگ‌های این سبک معمولاً گرم با طرح های نسبتاً ساده هستند. به نارنجی، کرم، قهوه ای و غیره فکر کنید." طرح‌ها باید ظریف باشند و البته می‌توان یک طرح ساده را با طرح های ظریف دیگر ترکیب کرد.

5. وسایل چوبی و مواد طبیعی را اطراف مبل فرانسوی اضافه کنید


سبک دکوراسیون فرانسوی با الهام از قصر پادشاهان فرانسه، از مواد کاملاً طبیعی استفاده می‌کند که به شما این امکان را می‌دهد که ظاهر شیک و در عین حال کلاسیکی  را به خانه خود ببخشید و طراوت دلپذیری را در کل فضا حفظ کنید. (بله، این امکان پذیر است!)
برای شروع، کف اتاق پذیرایی حتما باید سنگ طبیعی یا چوب باشد. اما مهم‌تر از همه، استفاده از مواد طبیعی، رنگ مبل فرانسوی روشن و تم رنگ خنثی در کل چیدمان است که این سبک را تکمیل می‌کند.
پریسیلا مویزوف می‌گوید: "در این سبک معمولا در سقف یا ستون‌ها نیز از چوب طبیعی، سنگ، یا آجر استفاده می‌شود تا ظاهری کاملاً قدیمی و کلاسیک داشته باشد."



ویژگی های مبل فرانسوی چیست؟


به عبارت ساده، مبلمان فرانسوی یک مبل راحت و شیک است. در این سبک مبلمان، صندلی‌ها دارای روکش های مجلل هستند و کوسن های نرم روی آنها دیده می‌شود. میزهای جلومبلی برازنده تکه های اصلی مبلمان هستند و آنها را تکمیل می‌کنند.
مهمتر از آن، تزیینات و منبت کاری هایی است که به سبک کشور فرانسه روی سر و دسته مبل دیده می‌شود. لیزا ریکرت توضیح می‌دهد: "وقتی صحبت از مبلمان فرانسوی به میان می‌آید، پرداخت نهایی تقریباً به اندازه طراحی خود مبل مهم است. مبلمان باید از نظر ظاهری شیک و سلطنتی به نظر برسد. برای پرداخت آن نیز از رنگ چوب قهوه ای روشن یا تیره استفاده می‌شود.
استفاده از رنگ شیری یا کرم نیز برای این مبلمان در کنار رومبلی هایی با رنگ قهوه ای روشن متداول است. ریکرت می‌افزاید: «مبل های سبک لوئی پانزدهم با رو مبلی های گل‌دار و منبت کاری روی دسته و سر مبل که در آنها به جای خطوط شکسته، از منحنی‌های زیبا استفاده می‌شود، کاملا متداول است.
ویژگی که مبلمان به سبک فرانسوی فاقد آن است، ترکیبی از طرح های پویا و جسورانه است. کل مبل طوری طراحی می‌شود که توجه بیننده را به شکوه و سادگی آن جلب می‌کند. در این سبک سنتی، فضایی برای چراغ های نئون یا تابلوهای نقاشی مدرن وجود ندارد.
مبلمان فرانسوی هرگز از مد نمی افتد و همیشه به هر اتاق در خانه شما شخصیت و جذابیت می‌بخشد.

کاربرد دکوراسیون سبک فرانسوی


وسایل خانه شما نشاندهنده سبک شخصی مورد علاقه تان است. اگر می‌خواهید خانه‌تان شخصیت شما را منعکس کند، مبل فرانسه گزینه‌ای نوستالژیک و شیک است. 
سبک فرانسوی می‌تواند هر اتاق از خانه شما را زیبا و باشکوه جلوه دهد. هرچند می‌توانید آن را فقط در اتاق های خاص مورد نظر تان مثل اتاق پذیرایی عالی جلوه دهید.

مبل فرانسوی در اتاق نشیمن


معمولا اولین اتاقی که مهمانان می‌بینند اتاق نشیمن شماست. مبلمان اتاق نشیمن شامل قطعاتی مانند مبل استیل فرانسوی، میزناهارخوری، صندلی و میز جلومبلی است. مبل فرانسوی با پارچه کتانی و پایه‌های چوبی یک ست عالی برای چیدمان در اتاق نشیمن همراه با یک میز قهوه خوری خواهد بود.

میز نهارخوری فرانسوی در اتاق غذاخوری


مبلمان فرانسوی، می‌تواند در اتاق ناهارخوری در کنار میز غذاخوری، ظاهری شیک و رسمی به آن ببخشد. اگر ست مبلمان فرانسوی و میز ناهارخوری را با هم سفارش دهید می‌توانید ظاهری زیبا و در عین حال مجلل در اتاق غذاخوری تان داشته باشید که بسیار محبوب است.

تختخواب سلطنتی در اتاق خواب


هیچ چیز مانند طراحی داخلی با سبک فرانسوی در اتاق خواب عاشقانه نیست. تخت های فرانسوی به زیبایی و لوکس طراحی شده اند. چه کسی دوست ندارد در یک تختخواب لوکس بخوابد؟ تخت های سبک فرانسوی، زیبایی باشکوهی را به تصویر می‌کشد که در کنار چند وسیله دکوری عتیقه با الهام از فرانسه قرن نوزدهم ظاهر اتاق خواب شما را متحول می‌کند. 
تختخواب های سبک فرانسوی دارای حکاکی و منبت کاری با دست هستند و معمولا از پارچه کتانی فرانسوی با روکش های زیبا برای آنها استفاده می‌شود. 

وسایل دکوری چوبی و طبیعی در کل خانه


پس از انتخاب مبلمان فرانسوی، می‌توانید وسایل دکوری عتیقه را انتخاب کنید تا در کنار مبل و میزهای نهارخوری، دکوراسیون شما را تکمیل کنند.
 صندوق های چوب و چرمی قدیمی جذابیت خاصی را به هر اتاقی در خانه شما می‌بخشد. شما طیف کاملی از وسایل دکوری چرمی منحصر به فرد را می‌توانید سفارش دهید تا دز کنار مبلمان فرانسوی دکوراسیون بی نظیری ایجاد کنند.
مهم نیست که چه اتاقی را می‌خواهید با دکوراسیون فرانسوی تزئین کنید، باید به این نکته توجه کنید که فضای شما با خرید یک دست مبل فرانسوی کامل نمی شود و نیاز به تزئیناتی مثل تابلوهای نقاشی به سبک قدیمی رنگ روغن، گلدان های سرامیکی با طرح های سنتی، میز قهوه خوری چوبی با منبت کاری های دستی و هر نوع وسیله دکوری دیگری که نشاندهنده قدمت و اصالت باشد، دارد.

چطور خانه رویایی تان را با ترکیب بهترین عناصر دکوراسیون فرانسوی بچینید؟


اگر فکر می‌کنید سبک فرانسوی برای یک آپارتمان کوچک خیلی شیک است، اصلا اینطور نیست. درست است این مبلمان با الهام از فرانسه قرن هجدهم دارای طرحی ظریف ، زیبا و مجلل است، اما گرم، جذاب، و دوست داشتنی است. همچنین به خوبی با انواع دیگر سبک های مبلمان سنتی، معاصر و مدرن ترکیب می‌شود. خرید مبل فرانسوی از فروشگاه آنلاین چوب باعث صرفه جویی در هزینه شما نسبت به خرید حضوری می‌شود، زیرا امکان مقایسه قیمت، کیفیت و طیف وسیعی از گزینه‌ها را مستقیما از تولید کننده، برای شما فراهم می‌کند.
برچسب ها:
مبل فرانسوی

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}