نکات شیک برای مبل ایتالیایی استایل اتاق نشیمن

دوشنبه, 27 شهریور 1402
اصلی ترین عامل در طراحی اتاق نشیمن، مبلمان آن است که به عنوان یک نقطه عطف در طراحی این فضا خودنمایی می‌کند. مبلمان بخشی جدایی ناپذیر از دکوراسیون هر خانه ای است که علاوه بر تاثیری که روی ظاهر مبل می‌گذارد، از بسیاری جهات کاربردی است. مبلمان ایتالیایی می‌تواند یکی از انواع مبلمانی باشد که در چیدمان و طراحی اتاق نشیمن شما نقش اصلی را ایفا کند. 
هنگام طراحی اتاق نشیمن، تمرکز بر انتخاب مبل ضروری است. رنگ دیوارها و فرش‌ها می‌تواند بر این انتخاب تاثیر گذار باشد. شما می‌توانید از میان برخی از انواع مبلمان درجه یک ایتالیایی در فردشگاه چوب که از برندهای برتر بازار انتخاب شده اند، بهترین مبلمان لوکس را برای خانه خود سفارش دهید.
در ادامه چند نکته برای خرید مبل اتاق نشیمن آورده شده است که می‌توانید برای سفارش مبلمان ایتالیایی و چیدمان طراحی آن در اتاق نشیمن از آن استفاده کنید. 

اجازه دهید مبلمان ایتالیایی در کانون توجه قرار گیرد 


اطمینان حاصل کنید که مبل ایتالیایی در چیدمان اتاق نشیمن کاملا برجسته است. سایر اثاث و لوازم اتاق را به نحوی بچینید که مبل شما بیشتر در معرض دید قرار گیرد. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، تزئینات روی دیوار را به حداقل برسانید. بهتر است پارچه مبل تان را از رنگ های روشن، با بافت و طرح جذاب انتخاب کنید که تضمین می‌کند مبلمان ایتالیایی شما اولین اثاثیه ای است که توجه مهمان هایتان را جلب می‌کند. رنگ مبل را مکمل طرح و رنگ سایر وسایل دکوری انتخاب کنید.

منحصر به فرد بودن مبل را به نمایش بگذارید


اجازه دهید مبل ایتالیایی شما شخصیت منحصر به فردش را منعکس کند، این ویژگی می‌تواند رنگ برجسته، جنس چرمی، یا طرح مدرن کوسن‌ها باشد. اجازه دهید سلیقه شخصی تان، سبک طراحی دکوراسیون از قرار دادن مبل، رنگ‌های استفاده شده در پس‌زمینه، وسایل دکوری و میز جلو مبلی را منعکس کند. از خلاقیت به خرج دادن نترسید!

قانون تطابق سه جانبه را در نظر بگیرید


تطبیق مبلمان ایتالیایی با سایر لوازم دکوراسیون که دارای کنتراست بیش از حد است می‌تواند سخت و زمانبر باشد! برای راحت تر شدن چیدمان مبل ایتالیایی در این سبک، قانون سه جانبه را در نظر بگیرید که به معنای ایجاد سه ناحیه با سبک های متفاوت است. این سه ناحیه می‌توانند از لحاظ تم رنگی، سبک چیدمان و طرح‌ها با هم متفاوت باشند. مثلا می‌توانید از سه رنگ مختلف برای چیدمان مبل ایتالیایی در کنار سایر لوازم خانه تان استفاده کنید.

سبک ایتالیایی را با سایر سبک های دکوراسیون ترکیب کنید


برای تنوع، سبک های اتاق نشیمن خود را با هم ترکیب کنید. ترکیب سبک های مختلف و حتی متضاد با مبل ایتالیایی این امکان را می‌دهد که مدل مبلمان تان برجسته تر دیده شود. مثلا وسایل دکوری ارگانیک را با هندسی، تیره را با روشن، طرح های شلوغ را با ساده هماهنگ کنید. همه این مدل طراحی‌ها اتاق نشیمن شما را جالب می‌کند.

از رنگ های روشن برای خرید مبلمان ایتالیایی استفاده کنید


نور لوسترهای سقف معمولا روی مبل متمرکز می‌شوند بنابراین، اگر یک لوستر کلاسیک یا رشته ای دار که درست بالای مبل شده، حتما مبلمان ایتالیایی رنگ روشن خریداری کنید. به این ترتیب، تابش نور لوستر یک اثر آرام بخش و در عین حال زیبا ایجاد می‌کند که تمام توجهات را به طور دقیق روی مبل اتاق نشیمن معطوف می‌کند!

طراحی مبلمان را هنری کنید


کناف کاری یا پتینه کاری یا هر نوع کار هنری روی دیوار پشت مبلمان برای ایجاد تعادل بسیار مناسب است. شما حتی می‌توانید قاب های نقاشی را با رنگ های متضاد پشت مبلمان ایتالیایی آویزان کنید. اضافه کردن یک میز قهوه خوری کلاسیک نیز می‌تواند یک سبک هنری ایجاد کند! فقط توجه کنید که رنگ های مبل ایتالیایی و میز قهوه خوری تان با هم در تضاد باشند.



چگونه سبک کلاسیک مبل ایتالیایی را بهتر نمایش دهیم؟


خرید مبلمان ایتالیایی و چیدمان اتاق به سبک نئوکلاسیک، شخصیت جدیدی را به اتاق نشیمن شما می‌دهد و تصویری شیک و مجلل به آن می‌بخشد که در آن مبلمان ظریف با جزئیات کامل تجلی کامل پیدا می‌کند.
برای تکمیل چیدمان ست مبل کلاسیک ایتالیایی، توصیه می‌کنیم 4 نکته زیر را دنبال کنید:

1. یک تم رنگی متناسب با مبل ایتالیایی انتخاب کنید


برای تجهیز اتاق نشیمن به سبک کلاسیک کامل، ایجاد یک طرح رنگی متناسب با زمینه مبلمان ضروری است .
ترکیب مبلمان ایتالیایی کلاسیک با رنگ های ملایم و کم رنگ کرم، شیری، فیلی، طلایی و نقره ای قابل تشخیص است : رنگ هایی که در هر عنصر اتاق نشیمن، از مبلمان گرفته تا کوچکترین جزئیات، نفوذ می‌کنند.
هرچند رنگ‌های روشن فضا را روشن می‌کنند، اما اگر با عناصر رنگی متضاد ترکیب نشوند، دکوراسیون را بی روح و یکنواخت نشان می‌دهند. در عوض، می‌دانیم که ایجاد نقاط کانونی در اتاق‌ها مهم است. با خرید مبلمان کلاسیک ایتالیایی، جلب توجه کردن آسان است: هر عنصر منحصر به فرد است و می‌توان با جزئیات خاص سبک دکوراسیون را به صورت مدرن یا سنتی تزئین کرد.
اما با استفاده از رنگ‌ها و ایجاد نقاط کانونی که عمق بیشتری به محیط می‌دهد، می‌توانید نمای کلی را پویاتر کرده و تاثیر قابل توجهی روی دید کلی اتاق نشیمن بگذارید.
چیدمان مبل ایتالیایی را می‌توانید با رنگ های تیره مبلمان شزلونج گردویی و نارونی را با سطوح روشن، براق و تقریبا آینه ای ترکیب کنید.

2. یک کاغذ دیواری هماهنگ انتخاب کنید


برای ایجاد حس یکنواختی در سبک نئوکلاسیک اتاق نشیمن، توصیه می‌کنیم کاغذ دیواری را مطابق با طراحی فضای نشیمن انتخاب کنید.
برای ایجاد یک تصویر مجلل تر، کاغذ دیواری هایی با طرح های برجسته انتخاب کنید که می‌توانند یادآور طراحی قدیمی ستون‌ها و سرستون‌ها باشند.
اگر رنگ های خنثی را ترجیح می‌دهید، کاغذ دیواری های ساده را با در نظر گرفتن طرح رنگی که در بالا ذکر شد انتخاب کنید.
راه حل دیگری که به شدت مورد توجه است، استفاده از پانل های چوبی دیواری به عنوان جایگزینی برای کاغذ دیواری و کاشی است. این سبک طراحی، یکی از محبوب ترین ایده‌ها در سال 2022 برای اتاق غذاخوری به سبک کلاسیک بوده است .

3. از نورپردازی زیبا استفاده کنید


نورپردازی دکوراتیو نقش اصلی را در ایجاد فضای نئوکلاسیک عالی ایفا می‌کند.
توصیه می‌شود که نورپردازی را برای چیدمان مبل ایتالیایی به سبک نئوکلاسیک در نظر بگیرید که دارای ظرافت بی نظیری هستند.
برای ایجاد حس شکوه و تجمل، لوسترهای سلطنتی با آویزهای کریستالی یا شیشه ای را انتخاب کنید.
از طرف دیگر، برای تزئین و نورپردازی اتاق، لامپ های ظریفی را انتخاب کنید که در کنار صندلی‌ها و مبلمان ایتالیایی قرار می‌گیرند، یا چراغ های دیواری ساخته شده از شیشه های روکش دار یا مات طلاکاری شده را انتخاب کنید.

4. مبلمان ایتالیایی را با لوازم دکوری، و کوسن های برجسته تزئین کنید


برای تکمیل چیدمان مبلمان ایتالیایی در اتاق نشیمن، لوازم دکوری ظریف را روی میزهای کناری و طاقچه های شیشه ای قرار دهید، مانند 
گلدان های طلا کاری شده و نقش برجسته
شمعدان های برنجی با روکش طلا یا نقره
ظروف نقره
چینی، بشقاب های تزئینی میناکاری شده برای قرار دادن در قفسه های ویترین
در نهایت، فراموش نکنید که ظرافت مبل خود را با افزودن کوسن های توپر که با پارچه ظریف دوخته شده اند و در آنها از تزیینات زیر استفاده شده، بهتر جلوه دهید:
منگوله
آویز 
دکمه 
گلدوزی 

خرید مبلمان ایتالیایی از فروشگاه چوب


ظرافت یک ست مبلمان ایتالیایی می‌تواند جلوه واقعی اتاق نشیمن شما را چندین برابر زیباتر کند. 
طراحی دکوراسیون با مبلمان ایتالیایی که جذابیت کلاسیک خود را حفظ کرده به معنای انتخاب وسایل دکوری شیک و ظریف است.
از روح جاودانه مبل‌ها و صندلی های راحتی می‌توان برای چیدمان به سبک نئوکلاسیک، استفاده کرد که انتخاب ایده آلی برای چیدمان ست اتاق نشیمن است.
با خرید یک دست مبلمان ایتالیایی می‌توانید یک استایل منحصر به فرد بسازید و تصویری جدید به این فضا بدهید که نمادی از استقبال و راحتی است.
اگر با خواندن این مقاله مطمئن شدید که مبل ایتالیایی را خریداری کنید، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه چوب از برندهای مبلمان مشهور در بازار بهترین مدل های مبل ایتالیایی را انتخاب کنید. 

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}