پارچه مبل باید چه ویژگی هایی داشته باشد

چهارشنبه, 16 شهریور 1401
امروزه انتخاب یک پارچه مبل مناسب دارای اهمیت بسیار زیادی است و افرادی که می‌خواهند مبلمان سفارش دهند بهتر است یک مبل انتخاب کنند که دارای پارچه بسیار با کیفیتی باشد. همچنین قیمت پارچه مبلی برای افرادی که قصد دارند پارچه مبلمان خود را تعویض کنند دارای اهمیت زیادی است چون افراد معمولا دنبال پارچه های هستند که دارای کیفیت و قیمت  مناسب هستند. 
هر چقدر مبل های شما دارای بیشترین قیمت باشد ممکن است بعد از مدتی فرسوده شوند و کیفیت خود را از دست بدهند. که بعد از فرسوده شدن به دلیل قیمت بالای مبلمان به صرفه ترین کار این است که پارچه مبل را تعویض کنید که یکی از به صرفه ترین کارها است و افراد می‌توانند مطابق با سلیقه خود پارچه مبل‌ها را عوض کنند. 
پارچه های که از جنس مخمل هستند و دارای تراکم بالا می‌باشند معمولا در بین مردم طرفداران بسیار بیشتری دارند. اگر در خانه دارای کودک هستید سعی کنید از پارچه های برای مبل های خود استفاده کنید که تمیز کردن آن‌ها آسان باشد و بتوانید آن‌ها را به راحتی تمیز کنید. همچنین باید توجه کنید که پارچه هایی که دارای رنگ تیره هستند را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید چون باعث می‌شود که رنگ آن‌ها خیلی زود برود.
مبلمان های که دارای طرح  و رنگ ساده هستند معمولا طرفداران بسیار زیادی دارند و شما می‌توانید به راحتی از آن‌ها در دکوراسیون های خود استفاده کنید همچنین پارچه هایی که دارای طرح هستند آلودگی و کثیفی کمتری را نشان می‌دهند به طور کلی انتخاب نوع و طرح پارچه به سلیقه افراد بستگی دارد. 

انواع پارچه مبل 


پارچه مبلی دارای انواع مختلفی هستند که برخی از آن‌ها را برای شما توضیح می‌دهیم

پارچه مبل پنبه ای


پارچه های پنبه ای و یا نخی یکی از متنوع ترین نوع پارچه های مبلی هستند که معمولاً در بیشتر گالری های پارچه های مبلی وجود دارد و دارای دوام و کاربرد بسیار زیادی در صنعت مبل سازی است.  نگهداری از این پارچه‌ها بسیار آسان است و به راحتی و با کمک یک پارچه تمیز و مواد شوینده و قابل شستشو و لکه گیری می‌باشند این پارچه‌ها طبیعی هستند و معمولاً در برابر سایش مقاومت بسیار بالایی دارند که از آن‌ها بیشتر در مبلمان سازی استفاده می‌شود.

پارچه های مازراتی


این پارچه یکی از انواع مختلف پارچه های مبلمان است که از آن برای مبل های لاکچری استفاده می‌شود و معمولا امروزه دارای طرفداران بسیار زیادی می‌باشد بافت این پارچه چیزی شبیه پارچه های مخمل است که ناهمواری بسیار کمی دارند این پارچه در سطح خود دارای دانه های ریزی است که در کنار یکدیگر قرار دارند این پارچه رطوبت را به خود جذب می‌کند و معمولاً بعد از گذر زمان دچار سایش می‌شود.

پارچه نانو


این نوع پارچه یکی از جدیدترین نوع پارچه های موجود در بازار است که دارای مزایای بسیار زیادی است که از مزایای مهم این پارچه ضد آب و ضد لک بودن آن است و بافتی بسیار نرم و راحت دارد این پارچه را می‌توانید در سال های زیادی در خانه خود استفاده نمایید.

پارچه جین


این پارچه بیشتر در رنگ آبی است و از دوام و کیفیت بسیار زیادی برخوردار است و می‌تواند یک فضای بسیار زیبا و مدرن در منزل شما به وجود بیاورد.

پارچه پشمی


پارچه پشمی از پارچه های بسیار جدید است که محبوبیت بسیار زیادی دارند و از آن در مناطق سردسیر هم استفاده می‌کنند این پارچه برای بیشتر فصل‌ها قابل استفاده است این پارچه دارای بافت بسیار لطیف و نرم است که قابلیت کشش بسیار بالایی دارد و در برابر پارگی و چروک شدن مقاومت بسیار مناسبی را دارا است. 

پارچه چرمی


معمولا بیشتر مردم دنبال مبل های هستند که جنس پارچه آن‌ها از نوع چرم است این پارچه‌ها یک مبل لاکچری به حساب می‌آیند و یکی از پارچه های است که امروزه توانسته طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب نماید. این پارچه دارای کیفیت بسیار زیادی هستند و معمولا آب به داخل آن‌ها نفوذ نمی کند ولی این پارچه‌ها در برابر پنجه حیوانات خانگی  آسیب پذبر خواهند بود و نیاز به مراقبت دارند.

پارچه پلی استر


این پارچه یک نوع پارچه مصنوعی است که دارای یک سری ویژگی‌ها است و معمولا در برابر نور مستقیم و چروک شدن مقاومت بسیار بالایی دارد و از کیفیت و دوام کافی برخوردار است.



شناخت کیفیت پارچه


شناخت کیفیت پارچه های مبلی کار زیاد سختی نمی باشد و به راحتی و با رعایت چند نکته ساده امکان پذیر است یکی از راه های که از طریق آن می‌توانید متوجه شوید که پارچه دارای کیفیت است یا خیر توجه کردن به نقاط دوخته شده پارچه است. به این علت که پارچه های بی کیفیت مانند برخی از پارچه های چرمی که کیفیت کافی را ندارند و معمولا دارای سوراخ های در دوخت های خود هستند.
برای شناخت پارچه مخمل و یا جیر به راحتی می‌توانید بر روی پرز های پارچه دست بکشید در صورتی که سریع به شکل اولیه برگشت یعنی دارای کیفیت لازم است ولی در صورتی که پارچه مبل کیفیت کافی نداشته باشد پرز های آن خیلی دیرتر به حالت اول برمی گردند. یکی دیگر از راه های که به وسیله آن می‌توانید متوجه شوید که پارچه مبل دارای کیفیت است یا خیر این است که پرزهای مبل را با دست بکشید در صورتی که پرز‌ها از پارچه خارج شدند نشان دهنده این است که پارچه کیفیت کافی را ندارد.
یکی از اصلی ترین معیارها برای تعویض پارچه مبلی انتخاب رنگ است که باید به آن توجه زیادی شود توجه به رنگ پارچه دارای اهمیت بسیار زیادی است چون در هنگام خرید مبل و یا تعویض پارچه اولین چیزی که توجه را جلب می‌کند انتخاب رنگ پارچه است.
در هنگام انتخاب رنگ پارچه مبل باید در ابتدا به تم دکوراسیون خود توجه زیادی کنید مبل‌ها امروزه یکی از اصلی ترین اجزای هر دکوراسیون به حساب می‌آیند و در صورتی که به درستی انتخاب نشود ممکن است باعث ایجاد ناهماهنگی در دکوراسیون شود پس باید رنگی را انتخاب کنید که دارای هماهنگی لازم با دیگر رنگ های دکوراسیون باشد. 
در هنگام انتخاب رنگ بهتر است رنگی که سالانه مد می‌شود را انتخاب نکنید چون این رنگ‌ها بعد از گذشت مدتی محبوبیت و زیبایی خود را از دست می‌دهند و دوباره رنگ جدید در بین مردم محبوب می‌شود  و به دلیل هزینه بالای تعویض پارچه مبل امکان تعویض هر سالانه آن‌ها وجود ندارد پس سعی کنید رنگی انتخاب کنید که همیشه دارای محبوبیت باشند و بتوانید به راحتی آن را با کوسن های رنگی ترکیب نماید.

در هنگام خرید پارچه مبل به یک سری نکات باید توجه کرد


در هنگام خرید پارچه مبلی رعایت یکسری نکات دارای اهمیت زیادی است و باید به آن توجه بسیاری کرد مانند:

اندازه درست و دقیق پارچه


در صورتی که قصد تعویض پارچه خود را دارید بهترین کار برای شما این است  به اندازه نیاز پارچه مبل خریداری کنید که باعث صرف هزینه بیشتر برای شما نشود.

جنس پارچه


بهتر است بدانید که جنس پارچه با میزان عمر مبل ارتباط مستقیمی دارد و هر چقدر که پارچه مبل شما دارای کیفیت بیشتر باشد معمولا عمر مبل‌ها هم بیشتر خواهد بود. پارچه های که تراکم بالا دارند برای نشیمنگاه مبل استفاده می‌شوند و پارچه های که کمی ظریف تر هستند برای پشتی مبل و کوسن استفاده می‌شوند.

طرح و رنگ پارچه


سعی کنید برای انتخاب طرح و رنگ پارچه مبل برای سبک مدرن از پارچه های که ساده و در عین حال دارای رنگ شاد هستند انتخاب کنید و برای مبلمان های کلاسیک از پارچه های که دارای طرح های شلوغ هستند استفاده کنید.

قیمت انواع پارچه های که برای مبلمان مناسب است


قیمت پارچه های مبلی معمولا به جنس و پارچه بستگی دارد و نوع پارچه هم در قیمت این محصولات دخالت دارد. این پارچه‌ها اگر از نوع طبیعی باشند معمولا قیمت بیشتری دارند ولی پارچه های که از نوع پارچه های مصنوعی می‌باشند معمولا قیمت مناسب تری را دارا هستند. 

جمع بندی


در متن بالا سعی کردیم توضیحات کاملی را درباره نوع پارچه و انواع آن در اختیار شما قرار دهیم. بیشتر افراد بعد از مدتی اقدام به تعویض پارچه مبلمان خود می‌کنند که در چنین مواقعی باید به سراغ افرادی که در این زمینه مهارت و تخصص دارند بروند و در صورتی که پارچه ی با کیفیت مناسب انتخاب نکنند باعث می‌شود که  بعد از مدتی دوباره مجبور به صرف هزینه بیشتری شوند پس در ابتدا باید یک پارچه مناسب و باکیفیت انتخاب کنید.
 برای تعویض و یا خرید مبل می‌توانید به سایت چوب مراجعه نماید و از تنوع این محصولات دیدن کنید و انواع مبل ال و مبل راحتی آن‌ها را ببینید و از آن‌ها خرید کنید و یا اگر در زمینه چیدمان مبل‌ها هم اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با خواندن مقالاتی مانند راهنمای چیدمان اتاق نشیمن با مبل چستر طوسی و زرشکی اطلاعاتی را به دست بیاورید. 
برچسب ها:
پارچه مبل

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}