چگونه از مبل استیل جدید در چیدمان سبک نئوکلاسیک استفاده کنیم؟

جمعه, 27 مرداد 1402
سبک نئو کلاسیک جدیدا محبوبیت زیادی بین خانواده های ایرانی پیدا کرده است. در این سیک دکوراسیون می توان از چیدمان مبل استیل جدید ور کنار عناصری از طراحی مدرن استفاده کرد. بسیاری از آپارتمان‌های مینیمالیست و مدرن، اکنون با مبلمان کلاسیک زیبا استیل تزئین شده‌اند و سبک ‌نئوکلاسیک توانسته در آنها ترکیبی جذاب از فضاها را ایجاد کند تا فضای داخلی را با ترکیب‌های غیرمعمول و انتخاب‌های جسورانه بهبود بخشد .
اگر کنجکاو هستید که نحوه چیدمان مبل استیل جدید را در سبک نئوکلاسیک بیاموزید چیدمان خانه خود را متحول کنید، ادامه مطلب را بخوانید.
ما در این مقاله به بررسی عناصر کلیدی طراحی داخلی مدرن که به طرز دلپذیری با مبلمان استیل جدید هماهنگ هستند و چیدمانی های غیرمنتظره و بی نظیر را بوجود می آورند، می پردازیم.

تضادهای جذاب سبک ‌نئوکلاسیک


خود کلمه ‌نئوکلاسیک، یک تناقض اساسی را نشان می دهد. از یک طرف جدید، یعنی هر چیزی که از نظر خطوط، مواد، رنگ‌ها و پرداخت‌ها مد روز است و از سوی دیگر، قوانین سبک کلاسیک ایتالیایی یا سنتی ایرانی با آن ترکیب می شوند. در این سبک، نکات ثابت و اطمینان‌بخشی وجود دارد که بدون تأثیر بر تعادل کلی، شخصیت مدرن و سنتی را با ترکیبی هماهنگ به فضای داخلی می‌بخشد.
مانند دیگر سبک‌های چیدمان و دکوراسیون داخلی، هدف از چیدمان به سبک نئوکلاسیک، شیک تر و زیباتر کردن اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی است به نحوی که با قرار گرفتن مبب استیل جدید، روح تازه ای به فضا بخشیده شود و با کنار هم قرار دادن عناصر مدرن و کلاسیک، تداعی‌کننده هر دو سبک مدرن و سنتی ‌شود. این سبک که ویژگی های هر دو چیدمان مدرن و کلاسیک در آن تلاقی پیدا می کنند، به چیدمان مبلمان پویا و متنوع، غنی و مجلل و در عین حال متعادل و هماهنگ زندگی می بخشد و قطعا هرگز پیش پا افتاده نمی شود.
به هر حال، این همان سبک سنتی ما است که ریشه در ترکیبی از فرهنگها و تأثیرات مختلف دارد: سبک اصلی گرم و باصفاست و از جزئیات باشکوه، اثاثیه «مجلل»، پارچه‌های ظریف و رنگ هایی که نقاط کانونی روشن ایجاد می‌کنند در آن استفاده می شود.

قوانین دکوراسیون خانه به سبک نئوکلاسیک


مبل استیل جدید در سبک نئوکلاسیک کاملا جذابیت خود را حفظ می‌کنند: ترکیبی از تاریخ، سنت، نماد شکوه و سلطنت.
در سبک کلاسیک، ویژگی های متعددی در طول زمان پدیدار شده‌اند. برای مثال، استفاده از رنگ طلایی، آینه کاری، منبت کاری و استفاده از تزئینات قدیمی و عتیقه اما ترکیب آن با سبک مدرن، این سبک مجلل را جالب تر و جاودانه تر کرده است.
طراحی ‌نئوکلاسیک نمونه کاملی از پیشرفت‌ها و ترکیب‌های سبکی است که در مورد آن صحبت می‌کنیم، زیرا تفسیر مدرن از سبک کلاسیک را نشان می‌دهد.
در اصل، نئوکلاسیک در طراحی داخلی تمام ویژگی های سبک سنتی را در بر می گیرد، اما انعطاف پذیرتر است و می تواند بهتر با خانه ها و آپارتمان های جدید سازگار شود .
بیایید نگاهی به ویژگی های سبک ‌نئوکلاسیک بیندازیم.

1. فضاهای متوسط تا بزرگ


اگر بخواهیم یک قانون اساسی را مشخص کنیم، می‌توانیم بگوییم که چیدمان مبل استیل جدید در نئوکلاسیک به فضا نیاز دارد .
لزوماً فضای خیلی بزرگی نیاز نیست، اما به هر حال برای اثاثیه مجلل، سلطنتی و لوازم دکوری عتیقه باید فضای کافی در نظر گرفته شود. البته با الهام از طرح مینیمالیستی، سبک نئوکلاسیک برای آپارتمان های متوسط تقریبا مناسب است.

2. چیدمان مبل دور یک نقطه کانونی


همانطور که گفتیم برای چیدمان سبک نئوکلاسیک نیاز به فضا داریم که از دلیل دیگری نیز نشات می گیرد: چیدمان مبل استیل جدید در سبک نئوکلاسیک باید حول محور یک یا دو نقطه کانونی (و اغلب با ابهت) که چشم را خیره می کند و جذاب است، باشد.
نقطه کانونی در اتاق پذیرایی می تواند یک شومینه، میز تلویزیون یا یک پنجره قدی باشد، در حالی که در اتاق نشیمن می تواند یک میز ناهارخوری یا یک لوستر مجلل با آویز کریستال باشد.

3. تم رنگ روشن با سایه های گرم


قانون سوم مربوط به رنگ هایی است که در طراحی داخلی نئوکلاسیک به کار می رود .
برای کاغذ دیواری و دیوارها، یک تم روشن، خنثی و یکدست ترجیح داده می‌شود - رنگ‌های سفید، کرم، بژ، فیلی یا خاکستری و نقره‌ای برای این سبک مناسب است. طرح انواع چوب و چند رنگ روشن مثل شرابی، آبی یاقوتی، طلایی، زمردی، سبز زیتونی و خردلی که با آن مبل‌ها و صندلی‌های راحتی، پرده‌ها، فرش‌ها، تابلوها و اکسسوری‌ها را تزئین کنید، کاملا با سبک نیوکلاسیک هماهنگی دارد .



تعادل ظریف بین سنتی و مدرن


ما دیده‌ایم که چگونه سبک ‌نئوکلاسیک از مدهایی با عمر کوتاه فراتر رفته و به سبکی منحصربه‌فرد تبدیل شده که تعیین زمان از مد افتادن آن دشوار است.
این دو روح - کلاسیک و معاصر - نه تنها کاملا با هم سازگار شده اند، بلکه می توانند یکدیگر را تقویت کنند.
الگوی معماری در این سبک که تعادلی بین جدید و قدیم با موفقیت موجب شده که نقاط قوت هر دو سبک حفظ شود ، اگر طراح بتواند به طور صحیح بین تجمل سبک سنتی و راحت و کاربردی بودن سبک مدرن تعادل مناسبی بر قرار کند، این چیدمان واقعا بی نظیر خواهد بود.
به عنوان مثال، در یک اقامتگاه قدیمی یا یک خانه ویلایی، چیدمان مبل استیل جدید به سبک ‌نئوکلاسیک می‌تواند نقطه شروعی برای بازسازی فضا در پروژه معماری باشد.
در کنار چیدمان مبل استیل جدی می توان از گچ‌کاری، تزئینات سقف‌ها، کاشی کاری، اضافه کردن ستون ها، آینه ها و هر چیز دیگری که به سبک سنتی اشاره دارد استفاده کرد و در عین حال در انتخاب رنگ های دیوار و چیدمان وسایل، ویژگی های سبک مدرن را به کار برد.


چگونه ویژگی های سبک ‌نئوکلاسیک را در دکوراسیون منزل وارد کنیم؟


در سبک نئوکلاسیک، از یک طرف، می توان سنتی بودن را با کابینت های طرح چوب، تزئینات رزگلد، ظرافت مبل استیل جدید، روکش مخملی و آینه کاری ها تقویت کرد.
از سوی دیگر، نمای مینیمال مدرن می‌تواند در کنار اثاثیه‌ی سنتی و سلطنتی به نحوی به کار رود که تعادل کاملی بین این دو سبک ایجاد شود. 
شما می توانید با متریال و رنگ ها بازی کنید، روکش هایی با الهام از سبک مدرن، ظروف سنگی و فلزی در نقاط استراتژیک ویلا قرار دهید، از رنگ های سرد و بافت دار برای یک یا چند قسمت از دیوار استفاده کنید اما یک قسمت از دیوار را با آینه کاری بپوشانید. شما در استفاده از هنر مدرن مثل تابلوها یا وسایل دکوری در کنار چیدمان مبل استیل جدید کاملا آزادید. چیدمان مبل استیل جدید در کنار رنگ های مدرن و استفاده از وسایل دکوری معاصر تنها یک نمونه از روش های بسیاری است که می توانیم مبلمان را به سبک کلاسیک و نئوکلاسیک ترکیب و طراحی کنیم .
حالا بیایید استدلال معکوس را امتحان کنیم.
در مورد یک آپارتمان کوچک، می توان ظاهر ‌نئوکلاسیک را با انتخاب یک مبل ال و بدون شک توزیع منطقی و کاربردی، با تأکید بیشتر بر عملی بودن شروع کرد. اما نباید از تزئینات سنتی غافل شد.
فضای نشیمن مدرن به عنوان یک فضای باز و مشترک در نظر گرفته شده است و انتخاب مبلمان، پارچه ها و لوازم دکوری می توانید حس دلپذیری، تطبیق پذیری و سازگاری با سبک سنتی را تداعی کند .
بنابراین، هیچ چیز مانع از اضافه شدن حسی از تجمل، شکوه و ابهت به چیدمان مدرن نیست.
حالا، جزئیات سنتی است که وظیفه برقراری تعادل با طراحی مدرن را بر عهده می گیرد. از چه طریقی؟ به سادگی با اضافه کردن هرچیزی که در طراحی سبک سنتی و کلاسیک کاربرد دارد!
برای اضافه کردن ظرافت، ارزش و ابهت سبک سنتی در کنار چیدمان مبل ال مدرن می توان از وسایل دکوری عتیقه، پارچه های ابریشمی، رنگ های گردویی یا نارونی، تزئینات ورق طلا، چاپ های ابریشمی ظریف، ستون های مرمری شیک و چوب های گرانبها و پالت های براق که به فلزات گرانبها چشمک می زنند، استفاده کرد.

خرید مبل استیل برای دکوراسیون نئوکلاسیک


ترکیب سبک ها همیشه برای طراحان جذاب بوده است، زمانیکه سبکی مانند ‌نئوکلاسیک، هماهنگی بین دو سبک مدرن و سنتی ایجاد می کند که طبق قوانین بسیار دقیق طراحی شده جا برای پیشنهاد ترکیب های جدید و شکوفایی خلاقیت وجود دارد .
اینکه در معماری می توان جلال و شکوه سبک سنتی را با کاربردی بودن سبک مدرن و جدید آراسته کرد، نشان دهنده بی پایان بودن ایده هایی است که عنناصر و ویژگی های کلاسیک و معاصر را دری هماهنگی کامل باهم پیوند می زند.
طراحی چیدمانی که در عین مجلل بودن، ساده است و در عین شیک بودن، کاربردی هم هست، خلاقیت طراح را به رخ می کشد. طراحی داخلی به سبک کلاسیک و مدرن می‌تواند به صورت هماهنگ برای ایجاد محیط‌هایی زیبا و کاربردی، مجلل و ظریف و جذاب و سلطنتی به کار رود.
فرقی نمی کند که تعادل کمی به سمت سنتی باشد یا مدرن: آنچه مهم است ایجاد هارمونی بین رنگ ها، تزئینات، مبلمان و هر عنصر دیگری است که در طراحی به کار رفته است. 
با توجه به همه این توضیحات، خرید مبل استیل جدید که هماهنگ با عناصر و ویژگیهای سبک مدرن باشد از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل است که ما در فروشگاه چوب، مدل های بسیار متنوعی را از مبلمان سبک کلاسیک، سلطنتی و استیل برای شما آماده کردیم تا بتوانید آنها را با هر سبکی هماهنگ کنید.
برچسب ها:
مبل استیل جدید

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}